Publication detail

Statická a dynamická analýza lávky v San Diegu, Kalifornie, USA

NEČAS, R. STRÁSKÝ, J.

Original Title

Statická a dynamická analýza lávky v San Diegu, Kalifornie, USA

English Title

Static and dynamic analysis of the pedestrian bridge in San Diego, California, USA

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Lávka pro pěší, která byla postavena v centru města, je popsána z hlediska architektonického a konstrukčního řešení i postupu výstavby. Půdorysně zakřivenou konstrukci tvoří samokotvený systém. Mostovku tvoří nesymetrický komorový nosník zavěšený podél vnitřního okraje na nosném kabelu o dvou polích. Most je navržen na základě velmi podrobné statické a dynamické analýzy.

English abstract

The pedestrian bridge built in the city center is described in terms of the architectural and structural solution and a process of the construction. The horizontally curved bridge forms a self-anchored structural system. A deck is formed by a nonsymmetrical box girder that is suspended on its internal edge on a suspension cable of two spans. The bridge was designed on the basis of a very detailed static and dynamic analysis.

Keywords

lávka pro pěší; visutý most; postup výstavby; samokotvený systém; statická a dynamická analýza; půdorysně zakřivená konstrukce

Key words in English

pedestrian bridge; suspension bridge; process of the construction; self-anchored system; static and dynamic analysis; horizontally curved bridge

Authors

NEČAS, R.; STRÁSKÝ, J.

RIV year

2011

Released

23. 11. 2011

Publisher

ČBS Servis

Location

Praha

ISBN

978-80-87158-30-2

Book

18. Betonářské dny 2011

Edition

2011

Edition number

1

Pages from

202

Pages to

207

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT75063,
  author="Radim {Nečas} and Jiří {Stráský}",
  title="Statická a dynamická analýza lávky v San Diegu, Kalifornie, USA",
  booktitle="18. Betonářské dny 2011",
  year="2011",
  series="2011",
  number="1",
  pages="202--207",
  publisher="ČBS Servis",
  address="Praha",
  isbn="978-80-87158-30-2"
}