Publication detail

Výpočtové modelování pohonových soustav.

KRATOCHVÍL, C., PROCHÁZKA, F.

Original Title

Výpočtové modelování pohonových soustav.

English Title

Computational modeling of driving systems

Type

book

Language

Czech

Original Abstract

Řízené pohonové soustavy dnes představují technické soustavy se složitou strukturou, tvořenou subsoustavami různé fyzikální podstaty a se složitými strukturami zpětných vazeb. Tyto skutečnosti, v kombinaci s nelinearitami a případně i stochastickými složkami, obsaženými v budících procesech, vedou k situaci, že výpočty se stávají často velmi náročnými. Zvláště pak v těch případech, kdy analyzujeme přechodové stavy nebo když hodnotíme odezvy pohonových soustav na poruchy...

English abstract

Todays requirements on drive design essentially differs from require-ments usual in the past. Firstly the requirements on operating effects appears during the design phase and so called “complex” modeling, modeling “in alterna-tives” with the emphasis on design influence on the environment starts to enforce. Dynamic and stress/strain analysis (even the complex ones) become common rutines and provision of operating reliability for the specified period analyzed structure technical life become the priority...

Keywords

Pohonové soustavy, výpočtové modelování, nelineární kmitání, stabilita rovnovážných stavů.

Key words in English

Driving systems, computational modeling, nonlinear vibrations, stability of equilibrium states.

Authors

KRATOCHVÍL, C., PROCHÁZKA, F.

RIV year

2004

Released

1. 12. 2004

Publisher

Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno

Location

Brno

ISBN

80-214-2850-3

Book

Výpočtové modelování pohonových soustav

Edition number

1

Pages from

1

Pages to

132

Pages count

132

BibTex

@book{BUT61603,
  author="Ctirad {Kratochvíl} and František {Procházka}",
  title="Výpočtové modelování pohonových soustav.",
  year="2004",
  publisher="Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno",
  address="Brno",
  edition="1",
  pages="132",
  isbn="80-214-2850-3"
}