Publication detail

Nové pojetí a koordinace výuky doktorandů v radioelektronice a souvisejících oborech

Original Title

Nové pojetí a koordinace výuky doktorandů v radioelektronice a souvisejících oborech

Czech Title

Nové pojetí a koordinace výuky doktorandů v radioelektronice a souvisejících oborech

Language

cs

Original Abstract

Předkládaný projekt systémově řeší nedostatky současného studia DSP, mezi něž zejnéna patří roztříštěnost vzdělávání, přílišná specializace v dílčích předmětech, využívání špičkových specializovaných pracovišť jen malým počtem studentů, nedostatečná komunikace a spolupráce studentů v různých podoborech radioelek-troniky, nevhodná struktura DSP a časové zatížení studentů aj. Předkládaný projekt je postaven jako pilotní projekt, který má navrhnout, vybudovat a v praxi ověřit novou koncepci výchovy vědeckých pracovníků založenou na širokém teoretickém základě, efektivním využití času stráveného při studiu, funkčním spojení studijních a vlastních výzkumných aktivit a v neposlední řadě posílení netradičního myšlení studentů. Předkladatelé se domnívají, že vhodně zvolená koncepce vzdělávání, založená na výše uvedených principech, může významně napomoci popularizaci a zvýšení atraktivnosti doktorského vzdělávání a vědy vůbec. Cíle budou splněny pomocí (1) zavedení široce pojatých přednáškových teoretických kurzů pokrývajících modulárně podstatnou část problematiky modelování a optimalizace v radioelektronice; (2) zavedení nového typu seminářů s aktivní participací studentů a odborným dohledem vedoucích týmu; (3) časové optimalizace studia s předpokladem koncentrace výuky do bloků; (4) organizování aktivit na různých pracovištích; (5) dalších kurzů prezentace, rétoriky a způsobů správné komunikace atd. Výsledky pilotního projektu budou použity k úpravě koncepce DSP oboru radioelektronika a veřejně prezentovány.

Czech abstract

Předkládaný projekt systémově řeší nedostatky současného studia DSP, mezi něž zejnéna patří roztříštěnost vzdělávání, přílišná specializace v dílčích předmětech, využívání špičkových specializovaných pracovišť jen malým počtem studentů, nedostatečná komunikace a spolupráce studentů v různých podoborech radioelek-troniky, nevhodná struktura DSP a časové zatížení studentů aj. Předkládaný projekt je postaven jako pilotní projekt, který má navrhnout, vybudovat a v praxi ověřit novou koncepci výchovy vědeckých pracovníků založenou na širokém teoretickém základě, efektivním využití času stráveného při studiu, funkčním spojení studijních a vlastních výzkumných aktivit a v neposlední řadě posílení netradičního myšlení studentů. Předkladatelé se domnívají, že vhodně zvolená koncepce vzdělávání, založená na výše uvedených principech, může významně napomoci popularizaci a zvýšení atraktivnosti doktorského vzdělávání a vědy vůbec. Cíle budou splněny pomocí (1) zavedení široce pojatých přednáškových teoretických kurzů pokrývajících modulárně podstatnou část problematiky modelování a optimalizace v radioelektronice; (2) zavedení nového typu seminářů s aktivní participací studentů a odborným dohledem vedoucích týmu; (3) časové optimalizace studia s předpokladem koncentrace výuky do bloků; (4) organizování aktivit na různých pracovištích; (5) dalších kurzů prezentace, rétoriky a způsobů správné komunikace atd. Výsledky pilotního projektu budou použity k úpravě koncepce DSP oboru radioelektronika a veřejně prezentovány.

BibTex


@techreport{BUT56923,
  author="Zbyněk {Raida} and Miloš {Mazánek}",
  title="Nové pojetí a koordinace výuky doktorandů v radioelektronice a souvisejících oborech",
  annote="Předkládaný projekt systémově řeší nedostatky současného studia DSP, mezi něž zejnéna patří roztříštěnost vzdělávání, přílišná specializace v dílčích předmětech, využívání špičkových specializovaných pracovišť jen malým počtem studentů, nedostatečná komunikace a spolupráce studentů v různých podoborech radioelek-troniky, nevhodná struktura DSP a časové zatížení studentů aj. Předkládaný projekt je postaven jako pilotní projekt, který má navrhnout, vybudovat a v praxi ověřit novou koncepci výchovy vědeckých pracovníků založenou na širokém teoretickém základě, efektivním využití času stráveného při studiu, funkčním spojení studijních a vlastních výzkumných aktivit a v neposlední řadě posílení netradičního myšlení studentů. Předkladatelé se domnívají, že vhodně zvolená koncepce vzdělávání, založená na výše uvedených principech, může významně napomoci popularizaci a zvýšení atraktivnosti doktorského vzdělávání a vědy vůbec. Cíle budou splněny pomocí (1) zavedení široce pojatých přednáškových teoretických kurzů pokrývajících modulárně podstatnou část problematiky modelování a optimalizace v radioelektronice; (2) zavedení nového typu seminářů s aktivní participací studentů a odborným dohledem vedoucích týmu; (3) časové optimalizace studia s předpokladem koncentrace výuky do bloků; (4) organizování aktivit na různých pracovištích; (5) dalších kurzů prezentace, rétoriky a způsobů správné komunikace atd. Výsledky pilotního projektu budou použity k úpravě koncepce DSP oboru radioelektronika a veřejně prezentovány.",
  address="FEL ČVUT v Praze",
  chapter="56923",
  institution="FEL ČVUT v Praze",
  year="2004",
  month="december",
  pages="1",
  publisher="FEL ČVUT v Praze",
  type="report"
}