Publication detail

Ke strategickému řízení v podniku. (Mezinárodní konference.)

KONEČNÝ, M.

Original Title

Ke strategickému řízení v podniku. (Mezinárodní konference.)

English Title

For the strategic management of a company

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Jednou ze skupin nových nástrojů strategického řízení současné doby jsou nástroje strategického řízení orientované na hodnotu podniku. Strategické řízení usiluje o trvalý růst tržní hodnoty podniku připadající na jednotku tržeb (obratu) při žádoucím růstu tržeb. Strategická pravidla pro růst orientovaný na hodnotu podniku zformuloval poradenský podnik Mercer Management Consulting. Je uvedena charakteristika obsahu těchto pravidel. Tyto nástroje strategického řízení zaměřené na růst tržní hodnoty podniku byly mimořádně úspěšné. Jsou použitelné v každém podniku. Ze soustavného odhalování budoucích zón zisku je třeba vycházet při volbě modelů dosahování zisku, aby bylo možné získat určitou zónu zisku v plném rozsahu. Na to zaměřit podnikovou strategii. Vycházet z dynamiky trhu, z dynamiky technického pokroku i z dynamiky konkurence, a na základě toho vytvořit a systematicky udržovat schopnost podniku pružně reagovat na tyto nové podmínky změnami strategií. Řídit procesní změny typu týmově připravovaných a realizovaných komplexních inovací vyšších řádů. Využívat nová strategická pravidla pro růst orientovaný na hodnotu podniku.

English abstract

Strategic management tries to achieve sustainable growth of firm's value per unit turnover within the required level. The firm constantly focus on creating conditions and ability for flexible a quick reaction to emerging business opportunities, as well as successful manage process changes, mostly those of team character prepared and realized by high level complex innovation which allows competitiveness of the company in the world market, further development of the firm (turnover amount), increase in activities effectiveness (profit growth, capital profitability under the same firm's solvency position).

Keywords

strategické řízení, růst hodnoty podniku, strategická pravidla, zóny zisku

Key words in English

strategic management, firm's value

Authors

KONEČNÝ, M.

Released

12. 6. 2002

Publisher

Masarykova univerzita v Brne

Location

Brno

ISBN

80-210-2831-9

Book

"Systémové rízení" (Sborník referátu z mezinárodní konference 12. a 13. 6. 2002 v Brne).

Edition

1.

Pages from

284

Pages to

288

Pages count

500

BibTex

@inproceedings{BUT33215,
  author="Miloš {Konečný}",
  title="Ke strategickému řízení v podniku. (Mezinárodní konference.)",
  booktitle="{"}Systémové rízení{"} (Sborník referátu z mezinárodní konference 12. a 13. 6. 2002 v Brne).",
  year="2002",
  series="1.",
  pages="284--288",
  publisher="Masarykova univerzita v Brne",
  address="Brno",
  isbn="80-210-2831-9"
}