Publication detail

PROBLÉMY IMPLEMENTACE MĚŘENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU V PRAXI ŘÍZENÍ PODNIKŮ

SOLAŘ, J.

Original Title

PROBLÉMY IMPLEMENTACE MĚŘENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU V PRAXI ŘÍZENÍ PODNIKŮ

English Title

THE PROBLEMS OF IMPLEMENTATION OF THE COMPANY PERFORMANCE MEASUREMENTS AND BENCHMARKING IN THE MANAGEMENT PRAKTICE OF COMPANIES

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

V první části příspěvku zdůrazňuje autor vzájemnou funkční provázanost měření výkonnosti a benchmarkingu a jejich rozhodující význam pro konkurenceschopnost firmy v podmínkách globální konkurence.V druhé části se soustřeďuje na návrh přístupů, které zabezpečují překonání organizačních bariér fungování systémů měření výkonnosti a benchmarkingu. Třetí část je zaměřena na strukturu marketingových informačních systémů, jejich úlohu a začlenění do podnikového informačního systému. Autor zde také shrnuje vlastní zkušenosti s využíváním marketingového informačního systému a možnosti jeho využití jako nástroje interní kontroly.

English abstract

: In the forepart of an article the author emphasizes a mutual functional cohesion measuring of the performance and benchmarking and their decisive meaning for the competitive advantage of firms in conditions of global competition. In the second part of an article is the author focused on proposal access which secure an overcome of organizational barriers of system functioning measuring of the performance and benchmarking. The third part is sighted on the marketing information systems structure, their tasks and incorporation into business information system. The author recapitulated here his own experience with exploitations of marketing information systems too and chances of its exploitation as an internal checks tool.

Keywords

: Měření výkonnosti, benchmarking, organizační zabezpečení, marketingový informační systém.

Key words in English

Performance measurement, benchmarking, organizational support, marketing information system.

Authors

SOLAŘ, J.

RIV year

2007

Released

26. 4. 2007

Publisher

Universita Tomáše Bati ve Zlíně

Location

Zlín

ISBN

978-80-7318-536-7

Book

Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi

Edition

UTB ve Zlíně, 2007

Edition number

1

Pages from

195

Pages to

202

Pages count

267

BibTex

@inproceedings{BUT23827,
  author="Jan {Solař}",
  title="PROBLÉMY IMPLEMENTACE MĚŘENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU V PRAXI ŘÍZENÍ PODNIKŮ",
  booktitle="Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi",
  year="2007",
  series="UTB ve Zlíně, 2007",
  number="1",
  pages="195--202",
  publisher="Universita Tomáše Bati ve Zlíně",
  address="Zlín",
  isbn="978-80-7318-536-7"
}