Publication detail

Pojem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujícíh služby

LUKÁŠOVÁ, R. FRANKOVÁ, E.

Original Title

Pojem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujícíh služby

English Title

Conception "Quality"

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek se zaměřuje na obsah pojmu kvalita a jeho chápání u pracovníků organizace a na jeho souvislosti s managementem kvality. V první části příspěvku je objasněn význam kvality služeb a vztah mezi managementem kvality a organizační kulturou. Další část je věnována následkům rozdílného chápání kvality uvnitř organizace. Klíčovou částí příspěvku je technika tvorby mentálních map jako originální a perspektivní kvalitativní metoda použitelná ke zjišťování obsahu pojmu kvalita v chápání lidí.

English abstract

The contribution focuses on the content of the concept of quality in the mind of employees of an organization and his consequences for services quality management. In the first part of the contribution, the authors explain the significance of services quality management and the relationship between systems of quality management and organizational culture. In the next part, the consequences of different percieving of the quality within the organization is explained. In the last, key part of the contribution the mental map technique as the original and advanced qualitative method applicable for ascertaining of the content of the concept of quality in the mind of people is introduced and discussed.

Keywords

Kvalita, management kvality, služby, mentální mapy.

Key words in English

Quality, quality management, services, mental maps.

Authors

LUKÁŠOVÁ, R.; FRANKOVÁ, E.

RIV year

2007

Released

12. 9. 2007

Publisher

Brno University of Technology, Faculty of Business and Management

Location

BRNO, 2007

ISBN

978-80-214-3482-0

Book

FESTIVE SCIENTIFIC CONFERENCE ON THE OCCASION OF 15TH ANNIVERSARY OF THE ESTABLISHMENT OF FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY

Pages from

1

Pages to

6

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT23564,
  author="Růžena {Lukášová} and Emilie {Franková}",
  title="Pojem kvalita v kontextu řízení kvality v organizacích poskytujícíh služby",
  booktitle="FESTIVE SCIENTIFIC CONFERENCE ON THE OCCASION OF 15TH ANNIVERSARY OF THE ESTABLISHMENT OF FACULTY OF BUSINESS AND MANAGEMENT BRNO UNIVERSITY OF TECHNOLOGY",
  year="2007",
  pages="1--6",
  publisher="Brno University of Technology, Faculty of Business and Management",
  address="BRNO, 2007",
  isbn="978-80-214-3482-0"
}