Publication detail

Služby zákazníkům v obchodních společnostech

Jurová, M.

Original Title

Služby zákazníkům v obchodních společnostech

English Title

Customer Services in Trading Companies

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Aby byla logistická strategie maximálně efektivní v uspokojování požadavků konečných spotřebitelů, musí mezi členy logistických řetězců probíhat neustálá spolupráce, která přináší všem zúčastněným výhody, především ekonomické. Zákazník je stále náročnější ve svých požadavcích na výkonnostní charakteristiky výrobků a úroveň poskytovaných služeb. Klíčem k úspěchu je nalézt způsob, jak hodnotu vnímanou zákazníkem zvýšit pomocí logistické strategie, která je zaměřena i na jiné přístupy než je řízení výroby a distribuce.

English abstract

For maximum efficiency of logistic strategies, which are oriented to final customer, must always run permanent cooperation between participants of logistic chains which can bring many advantages for both sides, especially economical advantage. The customer is more and more demanding in his claims of performance efficiency and offer of service degree. The key to a success is to find the special way which is focused also on other approaches than is process control and distribution.

Key words in English

global logistic strategy, strategy of customer services, increases in value provided to customer

Authors

Jurová, M.

RIV year

2004

Released

8. 4. 2004

Publisher

TU v Liberci, Hospodářská fakulta, katedra podnikové ekonomiky

Location

Liberec

ISBN

80-7083-813-2

Book

Logistika v teorii a praxi

Pages from

65

Pages to

69

Pages count

5

BibTex

@inproceedings{BUT17807,
  author="Marie {Jurová}",
  title="Služby zákazníkům v obchodních společnostech",
  booktitle="Logistika v teorii a praxi",
  year="2004",
  pages="5",
  publisher="TU v Liberci, Hospodářská fakulta, katedra podnikové ekonomiky",
  address="Liberec",
  isbn="80-7083-813-2"
}