Publication detail
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi
LINDR, J.
Original Title
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi
Czech Title
Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi
Language
cs
Original Abstract
Profil absolventa vysoké školy mluví o odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí uplatnění absolventů. Zkušenosti z praxe, požadavky na rozvoj absolventů a nároky na flexibilitu uplatnění na pracovním trhu ukazují, že pouze odbornost nestačí. Absolvent technického studia musí být vybaven z vysoké školy všemi potřebnými odbornými a všeobecnými znalostmi, které využije v pracovním životě. Vzrůstá potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje osobnosti. Velkou roli hraje propojení teorie s praxí a socioprofesní analýza všech kompetencí užitečných pro praxi. Na technických univerzitách roste snaha o všestranný rozvoj studentů a o tematickou provázanost společenskovědních předmětů s odborným studiem. Příspěvek uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědních předmětů studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos předmětu ovlivňují. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem, zajímavost předmětu aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů.
Czech abstract
Profil absolventa vysoké školy mluví o odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí uplatnění absolventů. Zkušenosti z praxe, požadavky na rozvoj absolventů a nároky na flexibilitu uplatnění na pracovním trhu ukazují, že pouze odbornost nestačí. Absolvent technického studia musí být vybaven z vysoké školy všemi potřebnými odbornými a všeobecnými znalostmi, které využije v pracovním životě. Vzrůstá potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje osobnosti. Velkou roli hraje propojení teorie s praxí a socioprofesní analýza všech kompetencí užitečných pro praxi. Na technických univerzitách roste snaha o všestranný rozvoj studentů a o tematickou provázanost společenskovědních předmětů s odborným studiem. Příspěvek uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědních předmětů studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos předmětu ovlivňují. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem, zajímavost předmětu aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů.
Documents
BibTex
@inproceedings{BUT143874,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Přínos výuky společenskovědních předmětů na technické univerzitě pro uplatnění absolventů v praxi",
annote="Profil absolventa vysoké školy mluví o odbornosti a o rozvoji klíčových kompetencí nutných pro úspěšné budoucí uplatnění absolventů. Zkušenosti z praxe, požadavky na rozvoj absolventů a nároky na flexibilitu uplatnění na pracovním trhu ukazují, že pouze odbornost nestačí. Absolvent technického studia musí být vybaven z vysoké školy všemi potřebnými odbornými a všeobecnými znalostmi, které využije v pracovním životě. Vzrůstá potřeba komplexnosti a všestranného rozvoje osobnosti. Velkou roli hraje propojení teorie s praxí a socioprofesní analýza všech kompetencí užitečných pro praxi. Na technických univerzitách roste snaha o všestranný rozvoj studentů a o tematickou provázanost společenskovědních předmětů s odborným studiem. Příspěvek uvádí průzkumnou studii o vnímání přínosu výuky společenskovědních předmětů studenty na základě zpětnovazební agendy hodnocení kvality výuky a dotazníku mapujícího faktory, které přínos předmětu ovlivňují. Rozebírá faktory, které souvisí s vnímáním předmětu, jako je např. přínos pro budoucí práci, pro osobní rozvoj, souvislost předmětu s oborem, zajímavost předmětu aj. S využitím statistického testování hypotéz je předložena komparace vybraných faktorů ovlivňujících přínos. Je posouzena jejich významnost s ohledem na vnímání společenskovědního předmětu pro rozvoj studentů.",
address="TU Košice",
booktitle="Genéza vývoja profilu študenta pre potreby globálneho trhu práce",
chapter="143874",
howpublished="electronic, physical medium",
institution="TU Košice",
year="2017",
month="december",
pages="170--174",
publisher="TU Košice",
type="conference paper"
}