Publication detail

295 Klíčové faktory úspěšnosti Copetitive Intelligence

KRÝSLOVÁ, A.

Original Title

295 Klíčové faktory úspěšnosti Copetitive Intelligence

English Title

Competitive Intelligence Success Key Factors

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Tato práce zkoumá a popisuje klíčové faktory úspěchu v rozvoji funkčního programu pro zpravodajské organizace. Klíčový faktor úspěchu Competitive Intelligence lze definovat jako položku týkající se zpravodajských procesů, která je klíčem k zajištění úspěchu tohoto procesu. Zatímco klíčové faktory úspěchu jsou platné pro všechny zpravodajské programy, neexistuje jednotný systém vhodný pro rozvoj všech úspěšných inteligence programů. A to díky tomu, že kulturní a strukturální specifika jsou pro každou firmu jiná. Potom jedním z nejdůležitějších faktorů úspěšnosti každého zpravodajského programu je získání podpory vrcholového managementu. Pokud má být Competitive Intelligence součástí aktivit organizace, musí být podporována vedením.j Aby bylo CI úspěšné, být nápomocno svým uživatelům. Dalším klíčovým požadavkem zpravodajství je zlepšit rozhodovací procesy. Po přesném určení potřeb je dalším krokem k uspokojení těchto potřeb systematický rozvoj Intelligence programu.Výsledný produkt Competitive Intelligence může být definován jako výstup zpravodajské činnosti, tj. výstupe procesu systematického shromažďování a analýzu informací. Dalším podstatným faktorem úspěchu je kontinuita zpravodajského programu. Zpravodajství poskytuje základ pro dalekonosné plány a vytváření strategií. Proto je Competitive Intelligence opakující se proces, nikoliv jednorázový program. Kvalifikované lidské zdroje jsou také velmi důležité pro zajištění vysoké kvality zpravodajské operace. Důležité je také použití správných nástrojů, protože pomáhají řízení v přístupu k informaci, kterou potřebují, aby její využití bylo účinnější a včasnější. Klíčová slova: Competitive Intelligence, klíčové faktory úspěšnosti, konkurenční výhoda, strategické rozhodování, výzkum, předpověď.

English abstract

This paper examines and discusses the key success factors in developing a functional intelligence program for an organization. A critical success factor in Competitive Intelligence can be defined as an item related to intelligence process that is key for ensuring the success of the process. While the key success factors are valid for all intelligence programs, no single system architecture can be found appropriate for developing a successful intelligence program. This is due to cultural and structural issues that are highly company-specific. It can be argued that the most important success factor for any intelligence program is obtaining the support from top management. If Competitive Intelligence is to become an ongoing activity within the organization, it must be used and promoted by senior management. In order to be successful, an intelligence program must meet the needs of its users. Another key requirement to intelligence is to enhance the decision-making processes. After accurately identifying the intelligence needs the next step is to meet those needs through systematical intelligence product development. A Competitive Intelligence product can be defined as the output of intelligence activities, i.e. output of the systematical process of information collection and analysis. Another essential success factor is continuity of the intelligence program. Intelligence provides the basis for making long-range plans and creating strategies, hence Competitive Intelligence should be an iterative process, not a one-time program. Qualified human resources are also critical in order to ensure the high quality of an intelligence operation. Finally, using the right tools is critical, since they help management access the intelligence they need, making utilization more effective and timely.

Keywords

Competitive Intelligence, klíčové faktory úspěšnosti, konkurenční výhoda, strategické rozhodování, výzkum, předpověď.

Key words in English

Competitive Intelligence, key success factors , competitive advantage, gathering intelligence, strategic desicion making, research, forecasting.

Authors

KRÝSLOVÁ, A.

RIV year

2013

Released

24. 10. 2013

Publisher

Oeconomica

Location

Praha

ISBN

978-80-245-1959-3

Book

FAKTORY PROSPERITY PODNIKŮ V LOKÁLNÍM A GLOBÁLNÍM PROSTŘEDÍ OPTIKOU ROKU 2013

Pages from

295

Pages to

302

Pages count

716

URL

BibTex

@inproceedings{BUT108063,
  author="Andrea {Krýslová}",
  title="295 Klíčové faktory úspěšnosti Copetitive Intelligence",
  booktitle="FAKTORY PROSPERITY PODNIKŮ V LOKÁLNÍM A GLOBÁLNÍM PROSTŘEDÍ OPTIKOU ROKU 2013",
  year="2013",
  pages="295--302",
  publisher="Oeconomica",
  address="Praha",
  isbn="978-80-245-1959-3",
  url="http://ksg.vse.cz/wp-content/uploads/Sbornik_2013_final_revML_131031.pdf"
}