Project detail

Teoretická východiska pro optimalizaci jízdních vlastností a bezpečnosti soudobých motorových vozidel

Duration: 01.01.2000 — 31.12.2002

Funding resources

Czech Science Foundation - Standardní projekty

- whole funder (2000-01-01 - 2002-12-31)

On the project

Proponovaný grantový projekt je zaměřen na vývoj dobře ovladatelného vozidla s velkou aktivní bezpečností. Konkrétním cílem je pak vytvořit teoretická východiska pro optimalizaci jízdních vlastností a vypracovat formalismus, s jehož využitím by bylo možné sestavit velmi detailní popis libovolného automobilu a analyzovat co nejširší okruh problémů objevujících se při vývoji automobilu s dobrými jízdními vlastnostmi. Specificky si projekt klade za cíl sestavit rámec pro detailní matematický popis, který poslouží k posouzení konstrukčního uspořádání náprav a k optimalizaci jejich parametrů. Oproti komerčním programům, snažícím se poskytnout jejich uživateli maximální komfort při zpracování několika základních úloh, je záměrem grantového projektu vypracovat formalismus sestavení rovnic nelineárního třírozměrného mechanického systému vozidla pro výpočet kinematiky, statiky a dynamiky.

Mark

GA101/00/P098

Default language

Czech

People responsible

Porteš Petr, doc. Ing., Ph.D. - principal person responsible

Units

Faculty of Mechanical Engineering
- (2000-01-01 - 2002-12-31)

Results

PORTEŠ, P. Analýza ovladatelnosti automobilu s využitím počítačového modelu. In ENGINEERING MECHANICS 2001. Svratka: Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic, 2001. s. 219 ( s.)ISBN: 80-85918-64-1.
Detail

PORTEŠ, P.; KLEDUS, R. Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu. Engineering Mechanics, 2004, roč. 11, č. 1, s. 67-79. ISSN: 1802-1484.
Detail

PORTEŠ, P. Rekonstrukce pohybu automobilu na základě měřených signálů. In Inženýrská mechanika 2002. Brno: Ústav mechaniky těles, VUT FSI Brno, 2002. s. 1 ( s.)ISBN: 80-214-2109-6.
Detail