Project detail

Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České Republice

Duration: 01.02.2019 — 31.01.2022

On the project

V současnosti nelze ignorovat trend digitalizace, která zejména pro malé a střední podniky vytváří bariéru nebo naopak příležitost zajistit si svou konkurenceschopnost a udržitelnost v mezinárodním prostředí. Hlavními cíli digitální transformace je získávání nových dat a využití těchto dat k přeorientování starých procesů. Přístup více orientovaný na data vytváří příležitost k získání nových konkurenčních výhod přeorientováním obchodních modelů. Výsledky několika výzkumných studií ukázaly, že firmy s inovativními obchodními modely mají vyšší obrat a ziskovost ve srovnání s obdobnými firmami ze stejného odvětví a regionu. Proto je tento projekt velmi důležitý i pro hospodářský růst a udržitelný rozvoj ČR. Problém bude analyzován dle nejnovějších poznatků, aspektů digitální transformace a zkušeností partnerů řešitelů z úrovně digitalizace MSP v Lotyšsku, Rakousku, Německu a Estonsku. Uživateli budou MSP a zainteresované organizace. Bude vytvořená certifikovaná metodika pro hodnocení úrovně digitální zralosti MSP v ČR a platforma rozpoznání příležitostí pro transformace obchodních modelů, jenž umožní MSP a) zhodnotit úrověň jejich digitální zralosti b) zvýšit inovační aktivitu c) generovat udržitelnou tvorbu hodnoty pro zákazníka d) aplikovat scénáře implementace digitální trasformace do obchodních modelů e) zvýšit obchodní výkonnost f) akcelerovat proces učení a rozvoj kompetencí v oblasti rozvoje obchodních modelů a digitální transformace g) internacionalizovat se.

Description in English
The project aims at strengthening the innovative capacity, competitiveness, sustainability and level of digitization of SMEs. It enables SMEs: a) to evaluate a level of digital maturity b) to increase innovation activity c) to generate sustainable value creation for customers d) to apply the implementation of digital transformation to business models e) to increase company performance f) to accelerate the learning process and the development of competencies in the business models and digital transformation g) to internationalize.

Keywords
Malé a střední podniky; digitální úroveň; inovační potenciál; transformace obchodních modelů; nástroje, metody a modely; nové konkurenční výhody; obchodní výkonnost;

Key words in English
Small and medium enterprises; digital level; innovation potential; business model transformation; tools, methods and models; new competitive advantages; business performance;

Mark

TL02000215

Default language

Czech

People responsible

Units

Institute of Management
- (2018-06-14 - not assigned)

Funding resources

Technologická agentura ČR - Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA.

- whole funder (2019-03-07 - 2022-01-31)

Results

SVOBODOVÁ, K.; ZICH, R. Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study. In Proceedings of the 1st International Conference on Automotive Industry 2020. Mladá Boleslav: 2020. p. 276-288. ISBN: 978-80-7654-015-6.
Detail

KRMELA, A. Towards Sustainability through Business Model Dynamics in the Era of Digital Transformation. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development. 1. Brno: Brno University of Technology, Faculty of Business and Management, 2019. p. 35-35. ISBN: 978-80-214-5755-3.
Detail