Detail publikace

Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?

LINDR, J.

Originální název

Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?

Český název

Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.

Český abstrakt

Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.

Klíčová slova

Kurikulum, kurikulární vize, koncepce kurikula, vzdělávací program, humanizace vzdělávání, vzdělávací program

Vydáno

25.10.2012

Nakladatel

SvF STU Bratislava

Místo

Bratislava

ISBN

978-80-227-3827-9

Kniha

Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie

Strany od

43

Strany do

51

Strany počet

9

BibTex


@inproceedings{BUT98550,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Proměny v kurikulu vzdělávání jako globalizační fenomén?",
  annote="Současná doba přináší hodně sociálních změn, což zahrnuje též změny v sekundárním i terciárním vzdělávání. To obsahuje nejen změnu znalostí získávaných během vzdělávání, ale také odpovídající systém vzdělávácích předmětů týkajících se obecných znalostí, odborných předmětů i sociálních věd. Formulace, rozvoj a zařazení všech klíčových kompetencí přináší řada oficiálních vzdělávacích dokumentů a také každodenní potřeba jejich rozvoje pro budoucí profesní i osobní život studentů i absolventů. Sleduje však současný koncept vzdělávání tento cíl opravdově? Jak mohou školy rozvíjet všechny tyto klíčové kompetence tak, aby skutečně vybavily studenty znalostmi, dovednostmi, návyky a postoji, které moderní doba potřebuje? Odpovědi na tyto a další otázky je možné nalézt v tomto příspěvku.",
  address="SvF STU Bratislava",
  booktitle="Ekonomika a spoločnosť a ich premeny v procese globalizácie",
  chapter="98550",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="SvF STU Bratislava",
  year="2012",
  month="october",
  pages="43--51",
  publisher="SvF STU Bratislava",
  type="conference paper"
}