Detail publikace

Pružné prvky v konstrukci koleje - podpražcové podložky

PLÁŠEK, O.

Originální název

Pružné prvky v konstrukci koleje - podpražcové podložky

Anglický název

Elastic Elements in Railway Superstructure - Under Sleeper Pads

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

V souvislosti se zvyšováním rychlostí se v konstrukci kolejové jízdní dráhy stále více projevují dynamické složky zatížení. Dynamické účinky nepříznivě působí na kolej a vedou k rozvoji poruch a závad. Výhodou použití pražců s pružnou vrstvou na ložné ploše pražce, spočívá v příznivějším roznosu namáhání na lavičku kolejového lože, protože se zvyšuje plocha, na níž je pražec podepřen. Toto opatření dále odděluje kmitání pražců od kolejového lože a tlumení vibrací se přesouvá v konstrukci koleje výše. Pražce s pružnou plochou jsou používány při výstavbě, modernizacích a rekonstrukcích železničních tratí více než deset let.

Autoři

PLÁŠEK, O.

Vydáno

15. 3. 2006

Nakladatel

VOŠ a SPŠ stavební v Děčíně

Místo

Děčín

Strany od

71

Strany do

79

Strany počet

8

BibTex

@inproceedings{BUT19105,
  author="Otto {Plášek}",
  title="Pružné prvky v konstrukci koleje - podpražcové podložky",
  year="2006",
  pages="71--79",
  publisher="VOŠ a SPŠ stavební v Děčíně",
  address="Děčín"
}