Detail publikace

Snižování samobuzeného kmitání pohonných soustav.

DOČKAL, A., MAZŮREK, I., ŠINDELÁŘ, M.

Originální název

Snižování samobuzeného kmitání pohonných soustav.

Český název

Snižování samobuzeného kmitání pohonných soustav.

Anglický název

Reduction of self-excited vibration of driving systems

Typ

článek ve sborníku

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Článek se zabývá aktuální problematikou nestandardních zvukových projevů hnacích soustav, která je způsobena především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů a mechanických skupin. Na praktickém příkladu hnacího ústrojí je demonstrován vliv několika konstrukčních úprav na velikost výsledného samobuzeného kmitání a tedy i hluku.

Český abstrakt

Článek se zabývá aktuální problematikou nestandardních zvukových projevů hnacích soustav, která je způsobena především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů a mechanických skupin. Na praktickém příkladu hnacího ústrojí je demonstrován vliv několika konstrukčních úprav na velikost výsledného samobuzeného kmitání a tedy i hluku.

Anglický abstrakt

The article deals with an up-to-date problem of nonstandard sounds of driving systems, first of all due non-linearity and clearance in kinematical diagram of gearbox and connected aggregates and mechanical groups. On the real gearbox is demonstrated influence of several constructional edits on vibrations and noise.

Klíčová slova

převodovka, samobuzené vibrace, hluk, vibrace

Rok RIV

2004

Vydáno

17.06.2004

Nakladatel

Academia centrum Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně

Místo

Zlín

ISBN

80-7318-195-9

Kniha

Sborník přednášek 27. mezinárodní konference TD2004 – Diagon 2004

Strany od

109

Strany do

111

Strany počet

3

BibTex


@inproceedings{BUT17552,
  author="Aleš {Dočkal} and Ivan {Mazůrek} and Martin {Šindelář}",
  title="Snižování samobuzeného kmitání pohonných soustav.",
  annote="Článek se zabývá aktuální problematikou nestandardních zvukových projevů hnacích soustav, která je způsobena především nelinearitami a vůlemi v kinematickém schématu převodovky a připojených agregátů a mechanických skupin. Na praktickém příkladu hnacího ústrojí je demonstrován vliv několika konstrukčních úprav na velikost výsledného samobuzeného kmitání a tedy i hluku.",
  address="Academia centrum Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně",
  booktitle="Sborník přednášek 27. mezinárodní konference TD2004 – Diagon 2004",
  chapter="17552",
  institution="Academia centrum Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně",
  year="2004",
  month="june",
  pages="109",
  publisher="Academia centrum Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně",
  type="conference paper"
}