Detail publikace

Noční nehoda trolejbusu a chodce

BILÍK, M. SEMELA, M. BRADÁČ, A. KLEDUS, R.

Originální název

Noční nehoda trolejbusu a chodce

Český název

Noční nehoda trolejbusu a chodce

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

cs

Originální abstrakt

V příspěvku je popsána komplexní analýza neobvyklé silniční nehody s využitím velkého objemu dat z tachografických záznamů tří vozidel. V jednom krajském městě byl v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že muže přejelo neznámé vozidlo. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení vyžádán znalecký posudek. Řešení posudku vyžadovalo provedení analýz několika hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer tak, aby bylo možné správně vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro potřeby řešení bylo provedeno několik experimentů, kterými byly získávány údaje potřebné pro řešení a ověřována správnost hypotéz z předběžného simulačního modelování.

Český abstrakt

V příspěvku je popsána komplexní analýza neobvyklé silniční nehody s využitím velkého objemu dat z tachografických záznamů tří vozidel. V jednom krajském městě byl v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že muže přejelo neznámé vozidlo. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení vyžádán znalecký posudek. Řešení posudku vyžadovalo provedení analýz několika hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer tak, aby bylo možné správně vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro potřeby řešení bylo provedeno několik experimentů, kterými byly získávány údaje potřebné pro řešení a ověřována správnost hypotéz z předběžného simulačního modelování.

Klíčová slova

Nárazové zkoušky, sběr dat, střet, zpomalení

Vydáno

11.12.2017

Nakladatel

Akademické nakladatelství CERM

Místo

Brno

Strany od

116

Strany do

129

Strany počet

14

BibTex


@article{BUT148042,
  author="Martin {Bilík} and Marek {Semela} and Albert {Bradáč} and Robert {Kledus}",
  title="Noční nehoda trolejbusu a chodce",
  annote="V příspěvku je popsána komplexní analýza neobvyklé silniční nehody s využitím velkého objemu dat z tachografických záznamů tří vozidel. V jednom krajském městě byl v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že muže přejelo neznámé vozidlo. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení vyžádán znalecký posudek. Řešení posudku vyžadovalo provedení analýz
několika hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer tak, aby bylo možné správně vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro potřeby řešení bylo provedeno několik experimentů, kterými byly získávány údaje potřebné pro řešení a ověřována správnost hypotéz z předběžného simulačního modelování.",
  address="Akademické nakladatelství CERM",
  chapter="148042",
  howpublished="print",
  institution="Akademické nakladatelství CERM",
  number="2",
  volume="2017",
  year="2017",
  month="december",
  pages="116--129",
  publisher="Akademické nakladatelství CERM",
  type="journal article - other"
}