Detail publikace

Learning styles of university students and language learning: Concepts, recent views and research-based recommendations

FIŠEROVÁ, L.

Originální název

Learning styles of university students and language learning: Concepts, recent views and research-based recommendations

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

angličtina

Originální abstrakt

The contribution deals with Vermunt’s – Van Rijswijk’s constructivist model and in- ventory of learning styles (ILS). Students in experimental group learned English from arbitrary internet materials and control group students studied in face-to-face lessons. Common values and students scores were compared; in both groups identical ILS items exceeded common values range.

Klíčová slova

learning styles; language learning; common scores; information processing; university students

Autoři

FIŠEROVÁ, L.

Vydáno

30. 4. 2017

Nakladatel

Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách

Místo

Brno, Česká republika

ISSN

1804-9435

Periodikum

CASALC Review

Ročník

6

Číslo

3

Stát

Česká republika

Strany od

18

Strany do

27

Strany počet

10

URL

BibTex

@article{BUT143234,
  author="Lenka {Fišerová}",
  title="Learning styles of university students and language learning: Concepts, recent views and research-based recommendations",
  journal="CASALC Review",
  year="2017",
  volume="6",
  number="3",
  pages="18--27",
  issn="1804-9435",
  url="http://casajc.cz/article/show/58"
}