Detail publikace

Geodetický monitoring pro diagnostiku historického železničního mostu

BUREŠ, J. ŠVÁBENSKÝ, O. VITULA, A. FIŠER, Z. VOJKŮVKA, M. KLUSÁČEK, L. NEČAS, R.

Originální název

Geodetic Monitoring for the Diagnostics of a Historical Railway Bridge

Český název

Geodetický monitoring pro diagnostiku historického železničního mostu

Anglický název

Geodetic Monitoring for the Diagnostics of a Historical Railway Bridge

Typ

článek ve sborníku

Jazyk

en

Originální abstrakt

This article deals with the long-term (seasonal) and short-term monitoring of Křenová historical railway bridge construction in Brno. Leica DNA03 digital leveling system was used for seasonal epoch monitoring. Automatic leveling system was used for the short-term load test monitoring. The automatic leveling system consists of two Leica DNA03 digital levels and one Leica NA3003 digital level. All digital levels are controlled by special software application. Continuous leveling is used to monitor deformations at top of the bridge vault during the load test. The results of the continuous measurement are combined with the result of the epoch measurement.

Český abstrakt

Článek se zabývá dlouhodobým (sezónním) a krátkodobým monitoringem historického železničního viaduktu Křenová v Brně. Pro sezónní monitoring bylo využito nivelačního systému Leica DNA03. Při zatěžovací zkoušce bylo použito automatického nivelačního monitoringu tvořeného nivelačními systémy Leica NA3003 a DNA03. Celý automatizovaný nivelační systém je řízen autory vyvinutou speciální softwarovou aplikací. Výsledky kontinuálního krátkodobého monitoringu a sezónního etapového měření bylo použito pro analýzu mechaniky pohybu mostu.

Anglický abstrakt

This article deals with the long-term (seasonal) and short-term monitoring of Křenová historical railway bridge construction in Brno. Leica DNA03 digital leveling system was used for seasonal epoch monitoring. Automatic leveling system was used for the short-term load test monitoring. The automatic leveling system consists of two Leica DNA03 digital levels and one Leica NA3003 digital level. All digital levels are controlled by special software application. Continuous leveling is used to monitor deformations at top of the bridge vault during the load test. The results of the continuous measurement are combined with the result of the epoch measurement.

Klíčová slova

monitoring, digitální nivelace, automayická nivelace, historický most, zatěžovací zkouška

Rok RIV

2014

Vydáno

17.09.2014

Nakladatel

Technická univerzita v Košiciach, Fakulta BERG

Místo

Košice, Slovensko

ISBN

978-80-553-1781-6

Kniha

GEODÉZIA, KARTOGRAFIA A GEOGRAFICKÉ INFORMAČNÉ SYSTÉMY 2014

Edice

1

Číslo edice

1

Strany od

1

Strany do

9

Strany počet

9

BibTex


@inproceedings{BUT109904,
  author="Jiří {Bureš} and Otakar {Švábenský} and Alexej {Vitula} and Zdeněk {Fišer} and Michal {Vojkůvka} and Ladislav {Klusáček} and Radim {Nečas}",
  title="Geodetic Monitoring for the Diagnostics of a Historical Railway Bridge",
  annote="This article deals with the long-term (seasonal) and short-term monitoring of Křenová historical railway bridge construction in Brno. Leica DNA03 digital leveling system was used for seasonal epoch monitoring. Automatic leveling system was used for the short-term load test monitoring. The automatic leveling system consists of two Leica DNA03 digital levels and one Leica NA3003 digital level. All digital levels are controlled by special software application. Continuous leveling is used to monitor deformations at top of the bridge vault during the load test. The results of the continuous measurement are combined with the result of the epoch measurement.",
  address="Technická univerzita v Košiciach, Fakulta BERG",
  booktitle="GEODÉZIA, KARTOGRAFIA A GEOGRAFICKÉ INFORMAČNÉ SYSTÉMY 2014",
  chapter="109904",
  edition="1",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="Technická univerzita v Košiciach, Fakulta BERG",
  year="2014",
  month="september",
  pages="1--9",
  publisher="Technická univerzita v Košiciach, Fakulta BERG",
  type="conference paper"
}