Detail publikace

Internetové konzumenství u žáků základních a středních škol

FIĽOVÁ, P.

Originální název

Internetové konzumenství u žáků základních a středních škol

Český název

Internetové konzumenství u žáků základních a středních škol

Typ

kapitola v knize

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Internet patří k oblíbeným komunikačním prostředkům, plní podstatnou psychologickou funkci v procesu hledání identity dospívajících adolescentů. Cílem výzkumu realizovaného u 122 žáků na druhém stupni ZŠ a na SŠ ve východních Čechách a na jižní Moravě, bylo zjišťování údajů o délce připojení k internetu denně, zkoumání preferencí vyhledávání určitého typu webových stránek, a hledání vzájemných souvislostí mezi těmito preferencemi, celkovou průměrnou dobou trávenou na internetu a demografickými údaji. K významným zjištěním patří výrazná preference sociálních sítí, a to především u dívek, dále korelace mezi výší sociálního statusu rodin a délkou doby trávenou na internetu a rozdíl mezi žáky ZŠ a SŠ v průměrné denní délce setrvání na internetu ve prospěch žáků ZŠ. Zajímavým závěrem je taktéž údaj o tom, že téměř polovina dospívajících by ráda věnovala volný čas „reálným živým“ aktivitám místo trávení času na internetu.

Český abstrakt

Internet patří k oblíbeným komunikačním prostředkům, plní podstatnou psychologickou funkci v procesu hledání identity dospívajících adolescentů. Cílem výzkumu realizovaného u 122 žáků na druhém stupni ZŠ a na SŠ ve východních Čechách a na jižní Moravě, bylo zjišťování údajů o délce připojení k internetu denně, zkoumání preferencí vyhledávání určitého typu webových stránek, a hledání vzájemných souvislostí mezi těmito preferencemi, celkovou průměrnou dobou trávenou na internetu a demografickými údaji. K významným zjištěním patří výrazná preference sociálních sítí, a to především u dívek, dále korelace mezi výší sociálního statusu rodin a délkou doby trávenou na internetu a rozdíl mezi žáky ZŠ a SŠ v průměrné denní délce setrvání na internetu ve prospěch žáků ZŠ. Zajímavým závěrem je taktéž údaj o tom, že téměř polovina dospívajících by ráda věnovala volný čas „reálným živým“ aktivitám místo trávení času na internetu.

Klíčová slova

internetové konzumenství, adolescence, závislost na internetu, sociální sítě

Rok RIV

2013

Vydáno

16.12.2013

Nakladatel

Vutium Brno

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-4837-7

Kniha

English Studies, Department of Foreign Languages

Edice

B

Číslo edice

1

Strany od

1

Strany do

13

Strany počet

13

Dokumenty

BibTex


@inbook{BUT104219,
  author="Petra {Fiľová}",
  title="Internetové konzumenství u žáků základních a středních škol",
  annote="Internet patří k oblíbeným komunikačním prostředkům, plní podstatnou psychologickou funkci v procesu hledání identity dospívajících adolescentů. Cílem výzkumu realizovaného u 122 žáků na druhém stupni ZŠ a na SŠ ve východních Čechách a na jižní Moravě, bylo zjišťování údajů o délce připojení k internetu denně, zkoumání preferencí vyhledávání určitého typu webových stránek, a hledání vzájemných souvislostí mezi těmito preferencemi, celkovou průměrnou dobou trávenou na internetu a demografickými údaji. K významným zjištěním patří výrazná preference sociálních sítí, a to především u dívek, dále korelace mezi výší sociálního statusu rodin a délkou doby trávenou na internetu a rozdíl mezi žáky ZŠ a SŠ v průměrné denní délce setrvání na internetu ve prospěch žáků ZŠ. Zajímavým závěrem je taktéž údaj o tom, že téměř polovina dospívajících by ráda věnovala volný čas „reálným živým“ aktivitám místo trávení času na internetu.",
  address="Vutium Brno",
  booktitle="English Studies, Department of Foreign Languages",
  chapter="104219",
  edition="B",
  howpublished="electronic, physical medium",
  institution="Vutium Brno",
  year="2013",
  month="december",
  pages="1--13",
  publisher="Vutium Brno",
  type="book chapter"
}