Detail publikace

Negativní volební kampaně a jejich efektivita

SVĚTLÍK, J.

Originální název

Negativní volební kampaně a jejich efektivita

Anglický název

Negative advertsing campaign and it's effectiveness

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Političtí kandidáti a politické strany v předvolebním boji využívají řady strategií, které stále ve větší míře zahrnují negativní politické kampaně, jejichž cílem je degradace politického protivníka a oponenta. Článek se zabývá problémem efektivity negativních politických kampaní a z jeho obsahu vyplývá, že tyto kampaně vyvolávají často negativní reakci jak vůči oponentovi tak i vůči zdroji negativního sdělení a přispívají k celkovému znechucení občanů, jejich cynismu a politické apatii. Zjištění rovněž potvrzují, že negativní politická reklama má pozitivní efekt na vybavení a pochopení relamního sdělení ale neprojevuje se pozitivní v oblasti konativní a motivační v chování voliče.

Anglický abstrakt

Political candidates and parties employ a mix of stategies that includes more and more the use of negative political campaigns which seeks to degrade peceptions of opponents. The article deals with the issue of effects of negative political advertising and it's content indicates that it evokes negative affect towad both the targeted opponent and the sponsor and contributes to citizens disgust, cynicim, efiicacy and political apathy. The finding also suggest that negative political advetising has posistive effects on recall and comprehension bud does not meet expected results in conative and motivational component of vote's behavior.

Klíčová slova

politický marketing, negativní kampaň, bumerag efekt, vybavení, konativní chování

Klíčová slova v angličtině

political marketing, negative campaign, bumerang effect, recall, conative behavior

Autoři

SVĚTLÍK, J.

Rok RIV

2009

Vydáno

5. 10. 2009

Nakladatel

ČMS

Místo

Praha

ISSN

1211-5622

Periodikum

Marketing a komunikace

Ročník

XIW

Číslo

3/2009

Stát

Česká republika

Strany od

11

Strany do

13

Strany počet

3

BibTex

@article{BUT47073,
  author="Jaroslav {Světlík}",
  title="Negativní volební kampaně a jejich efektivita",
  journal="Marketing a komunikace",
  year="2009",
  volume="XIW",
  number="3/2009",
  pages="11--13",
  issn="1211-5622"
}