Detail publikace

Aplikace nelineární parametrické optimalizace na úlohu o energeticky optimálním řízení vlaku

POKORNÝ, P.

Originální název

Aplikace nelineární parametrické optimalizace na úlohu o energeticky optimálním řízení vlaku

Anglický název

On the application of nonlinear parametric optimization to the energy-efficient train control problem

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Cílem článku je analýza chování energeticky optimální strategie řízení elektrického vlaku ve vztahu k zadanému času jízdy. K tomu použijeme matematický aparát parametrické optimalizace. Odvodíme též rovnice pro výpočet přepínacích okamžiků a kritického času. Důraz je kladen na exaktní formu řešení s minimálním využitím numerických metod.

Anglický abstrakt

The aim of this paper is to analyse the behaviour of the energy-efficient driving strategy of an electric train with respect to the given time of the journey. We therefore utilize some concepts of parametric optimization. We also derive equations for computation of the switching times and the critical time. The emphasize is put on exact forms of solutions with a minimal use of numerical mathematics.

Klíčová slova

princip maxima, kritický čas, parametrická optimalizace

Klíčová slova v angličtině

maximum principle, critical time, parametric optimization

Autoři

POKORNÝ, P.

Rok RIV

2007

Vydáno

6. 6. 2007

Nakladatel

VŠB - Technická univerzita Ostrava

Místo

Ostrava

ISBN

978-80-248-1649-4

Kniha

Sborník z 16. semináře Moderní matematické metody v inženýrství

Strany od

228

Strany do

232

Strany počet

5

BibTex

@inproceedings{BUT28895,
  author="Pavel {Pokorný}",
  title="Aplikace nelineární parametrické optimalizace na úlohu o energeticky optimálním řízení vlaku",
  booktitle="Sborník z 16. semináře Moderní matematické metody v inženýrství",
  year="2007",
  pages="228--232",
  publisher="VŠB - Technická univerzita Ostrava",
  address="Ostrava",
  isbn="978-80-248-1649-4"
}