Detail publikace

Model nákupní spokojenosti zákazníků maloobchodu potravin a smíšeného zboží

BERANOVÁ, M.

Originální název

Model nákupní spokojenosti zákazníků maloobchodu potravin a smíšeného zboží

Anglický název

Shopping Satisfaction Model of Customers in General Goods Retail

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

V každém oboru podnikání je základním předpokladem přežití efektivnost procesů. V maloobchodním podnikání, které je posledním článkem distribučního řetězce, je to ale rovněž spokojenost zákazníků. V maloobchodním podnikání je proto nezbytností znát model nákupního chování zákazníků a jemu pak přizpůsobovat všechny relevantní podnikatelské procesy. Přizpůsobování procesů s cílem uspokojit požadavky zákazníků se však velmi často setkává s otázkou efektivnosti, protože ne všechny aktivity v tomto směru jsou vhodné pro všechny typy prodejen. V článku jsou prezentovány výsledky výzkumu postoje zákazníků k prodejnám drobného maloobchodu smíšeného zboží a tyto výsledky jsou diskutovány se závěry vědeckých publikací k tomuto tématu.

Anglický abstrakt

In every sphere of business the basic presumption of "survival" is the effectiveness of processes. In retail business as in the last link of products distribution chain, it is also the customers satisfaction. Then this paper comes from the fundamental idea that the necessity is to know a model of customers shopping behaviour and then to adapt processes in retail business to it. But at adapting the processes in order to meet customers demands there is always the question of effectiveness because not every activity is suitable for every retail outlet. In the paper, own results of research about customers attitudes to small-scale retail outlets are discussed with conclusions of other scientific publications about the topic.

Klíčová slova

Drobný maloobchod; konkurenceschopnost; maloobchodní podnikání; nákupní chování; spokojenost zákazníků

Klíčová slova v angličtině

Competitiveness; Customers Satisfaction; Retail Business; Shopping Behaviour; Small-scale Retail

Autoři

BERANOVÁ, M.

Rok RIV

2007

Vydáno

7. 9. 2007

Nakladatel

Slovenská technická univerzita Bratislava, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie

Místo

Slovenská technická univerzita Bratislava, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie

ISBN

978-80-227-2750-1

Kniha

Moderné prístupy k manažmentu podniku

Číslo edice

1

Strany od

88

Strany do

96

Strany počet

8

BibTex

@inproceedings{BUT26006,
  author="Michaela {Beranová}",
  title="Model nákupní spokojenosti zákazníků maloobchodu potravin a smíšeného zboží",
  booktitle="Moderné prístupy k manažmentu podniku",
  year="2007",
  number="1",
  pages="88--96",
  publisher="Slovenská technická univerzita Bratislava, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie",
  address="Slovenská technická univerzita Bratislava, Fakulta chemickej a potravinárskej technológie",
  isbn="978-80-227-2750-1"
}