Detail publikace

Analýza jízdních stavů automobilu

NOVÁK, J., MAZŮREK, I.

Originální název

Analýza jízdních stavů automobilu

Český název

Analýza jízdních stavů automobilu

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Současné dopravní prostředky mají komplikovanou nelineární dynamickou strukturu. Teoretické metody hodnocení jízdních vlastností vozidel jsou již dobře zpracovány v dostupné literatuře. Při řešení této problematiky je třeba v první řadě zvolit optimální míru zjednodušení mechanického a matematického modelu zkoušeného vozidla. Model je nutné vytvářet po částech a při tom trvale ověřovat, jak přesně odpovídá realitě. Pro tento účel byl navržen a zkonstruován měřicí box, který za jízdy snímá dynamické parametry vozidla. Získaná data se následně zpracovávají na počítači a používají při detailním popisu a analýze zkoumaného pohybu.

Český abstrakt

Současné dopravní prostředky mají komplikovanou nelineární dynamickou strukturu. Teoretické metody hodnocení jízdních vlastností vozidel jsou již dobře zpracovány v dostupné literatuře. Při řešení této problematiky je třeba v první řadě zvolit optimální míru zjednodušení mechanického a matematického modelu zkoušeného vozidla. Model je nutné vytvářet po částech a při tom trvale ověřovat, jak přesně odpovídá realitě. Pro tento účel byl navržen a zkonstruován měřicí box, který za jízdy snímá dynamické parametry vozidla. Získaná data se následně zpracovávají na počítači a používají při detailním popisu a analýze zkoumaného pohybu.

Klíčová slova

získávání dat, zpracování, pohyb vozidla, jízdní vlastnosti

Rok RIV

2004

Vydáno

07.09.2004

Nakladatel

VUT v Brně

Místo

Brno

ISBN

80-214-2702-7

Kniha

Sborník 45. mezinárodní konference Kateder částí a mechanismů strojů

Strany od

445

Strany do

449

Strany počet

5

Dokumenty

BibTex


@inproceedings{BUT17738,
  author="Jakub {Novák} and Ivan {Mazůrek}",
  title="Analýza jízdních stavů automobilu",
  annote="Současné dopravní prostředky mají komplikovanou nelineární dynamickou strukturu. Teoretické metody hodnocení jízdních vlastností vozidel jsou již dobře zpracovány v dostupné literatuře. Při řešení této problematiky je třeba v první řadě zvolit optimální míru zjednodušení mechanického a matematického modelu zkoušeného vozidla. Model je nutné vytvářet po částech a při tom trvale ověřovat, jak přesně odpovídá realitě. Pro tento účel byl navržen a zkonstruován měřicí box, který za jízdy snímá dynamické parametry vozidla. Získaná data se následně zpracovávají na počítači a používají při detailním popisu a analýze zkoumaného pohybu.",
  address="VUT v Brně",
  booktitle="Sborník 45. mezinárodní konference Kateder částí a mechanismů strojů",
  chapter="17738",
  institution="VUT v Brně",
  year="2004",
  month="september",
  pages="445",
  publisher="VUT v Brně",
  type="conference paper"
}