Detail publikace

Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice

SOUČKOVÁ, M.

Originální název

Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice

Anglický název

Sustainability and creativity in Glass industry in the Czech Republic

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Tento článek obsahuje výsledky dotazníkového průzkumu v oblasti indikátorů kreativity a udržitelnosti ve sklářském průmyslu v České republice. V současné době dochází k častému nahrazování plastu jiným materiálem. Je zde tedy možné, že výrobky ze skla budou nyní více požadovány než dříve. Dotazníkové šetření odhalilo, které ukazatele jsou pro firmy zajímavé a žádoucí a na druhou stranu které nikoliv. Je zde patrné, že velké firmy sledují více ukazatelů, než společnost o pár zaměstnancích. Tyto společnosti více dají na tzv. „selský rozum“, než na hromadu ukazatelů a metodik. Také je velký rozdíl mezi společnostmi zabývajícími se výrobou technického skla, nebo výrobou bižuterie. Je zřejmé, že u bižuterie je větší prostor pro kreativitu, než při výrobě např. skla do automobilů, bezpečnostních skel apod.

Anglický abstrakt

This article contains the results of a questionnaire survey on the indicators of creativity and sustainability in the glass industry in the Czech Republic. Currently, plastic is often replaced by other materials. It is therefore possible that glass products will now be more demanded than before. The questionnaire survey revealed which indicators are interesting and desirable for companies, and on the other hand, which are not. It is obvious that large companies are pursuing more indicators than companies with a few employees. These companies put more on so-called "common sense" than on piles of indicators and methodologies. There is also a big difference between companies involved in the production of technical glass or the production of costume jewelery. Obviously, there is more ways for creativity in jewelery than in the manufacture of, for example, glass for cars, safety glass etc.

Klíčová slova

Udržitelnost, kreativita, indikátory kreativity, ekonomické indikátory, sociální indikátory, environmentální indikátory.

Klíčová slova v angličtině

Sustainability, creativity, indicators of creativity, economic indicators, social indicators, environmental indicators

Autoři

SOUČKOVÁ, M.

Vydáno

7. 12. 2018

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-5705-8

Kniha

Workshop specifického výzkumu 2018

Strany od

214

Strany do

225

Strany počet

266

BibTex

@inproceedings{BUT153283,
  author="Markéta {Součková}",
  title="Udržitelnost a kreativita ve sklářském průmyslu v České republice",
  booktitle="Workshop specifického výzkumu 2018",
  year="2018",
  pages="214--225",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-5705-8"
}