Detail publikace

Deformační charakteristika přední části vozidla

COUFAL, T.

Originální název

Deformační charakteristika přední části vozidla

Anglický název

Deformation characteristic of front part of the vehicle

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Článek se zabývá problematikou deformačního chování jednotlivých partií přední části vozidla při čelním nárazu do překážky. Svým obsahem navazuje a je pokračováním problematiky publikované na studentské konferenci JuFoS 2012 pod názvem „Výpočet energetické ekvivalentní rychlosti EES s pomocí reálné deformační charakteristiky“. V minulém výše uvedeném článku byla zpracována komplexní deformační charakteristika vystihující deformační chování přední části vozidla jako celku, což bylo možné využít pro výpočty energetické ekvivalentní rychlosti vozidla (dále jen EES) při střetech, při kterých dochází k rovnoměrnému poškození celé přední části vozidla, tj. čelní střety s plným překrytím. Současný článek je zaměřen na rozdělení přední části vozidla do 36 jednotlivých zón, kdy každá zóna je charakterizována příslušnou deformační charakteristikou, která je zpracována s pomocí dat z čelní nárazové zkoušky vozidla do tuhé bariéry. Na základě této hypotézy lze přesněji určit deformační energii spotřebovanou při čelním nárazu vozidla s částečným překrytím jak šířkovým, tak výškovým.

Anglický abstrakt

In the article is solved the problematic of deformation behavior in individual areas of the front part of the vehicle in a frontal crash. Whose content follows, and is a continuation of problematics which it was published in 2012 in the JuFoS students conference with the title "Calculation of energy equivalent speed EES with the aid of real deformation characteristics." In the past the above article was solved complex deformation characteristics that describe the deformation behavior of the front of the vehicle as a whole which could be used to calculate the energy equivalent speed vehicles (EES) in the crashes which cause damage evenly throughout the front of the vehicle. The present article is focused on the distribution of the front of the vehicle to 36 different zones each zone is characterized by the deformation characteristic which is processed with the help of data from the frontal crash test. On the based this hypothesis we can accurately determine deformation energy consumed during the frontal crash with partial overlap.

Klíčová slova

Střet, EBS, EES, deformace, vozidlo, energie

Klíčová slova v angličtině

Crash, EBS, EES, deformation, vehicle, energy.

Autoři

COUFAL, T.

Rok RIV

2013

Vydáno

25. 4. 2013

Nakladatel

VUT v Brně

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-4485-0

Kniha

Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012

Číslo edice

1

Strany od

1

Strany do

8

Strany počet

8

BibTex

@inproceedings{BUT111092,
  author="Tomáš {Coufal}",
  title="Deformační charakteristika přední části vozidla",
  booktitle="Sborník anotací konference Junior Forensic Science Brno 2012",
  year="2013",
  number="1",
  pages="1--8",
  publisher="VUT v Brně",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-4485-0"
}