Detail publikace

Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.

KOŤOVÁ, M. ŽALUD, L. KOLÁŘOVÁ, J.

Originální název

Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.

Český název

Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.

Anglický název

Use motion sensor Kinect One in rehabilitation

Typ

přednáška

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Microsoft představil nový pohybový senzor Kinect One, který byl uveden na trh na konci roku 2013. Dlouhodobě je jasně patrná snaha o nízkonákladovou a přitom kvalitní rehabilitaci pacientů nejen ve zdravotnických zařízeních, ale i v domácím prostředí. Microsoft Kinect je kombinovaný snímač s barevnou kamerou, dálkoměrnou kamerou a sadou prostorových mikrofonů. Data snímaná ze snímačů jsou vhodně kombinována a zpracována tak, že výstupem může být přímo rekonstrukce kinematické kostry snímané osoby v reálném čase. Ukážeme srovnání parametrů nové a starší verzí Kinectu (vydán v roce 2010). Kinect One má rozšířené zorné pole senzoru. Nová infračervená kamera umožňuje vidět i ve tmě. Pokročilé algoritmy rozpoznají, ztrátu rovnováhy. Využitím technologie Kinect Real Motion jsou zaznamenány i nenápadná gesta (zatnutím ruky v pěst). Hloubková kamera má rozlišení 512 x 424 pixelů, RGB kamera má rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Měřitelná vzdálenost je od 0,5m do 5,0 m od senzoru. Zorný úhel senzoru je 70 stupnů vertikálně a 60 stupnů horizontálně. Kinect se často využívá především jako motivační prvek pro děti. Děti je velmi obtížné přimět k rutinnímu rehabilitačnímu cvičení. Pomocí Kinectu je možné dosáhnout potřebného zapojení daných svalových skupin a tím dosáhnout jejich procvičení. To vše během hry. Takže dítě tuto činnost vnímá pozitivně a těší se na ni. Naprogramované hry přímo pro pacienta mohou využívat biologickou zpětnou vazbu (biofeedback). Pacienti mohou cvičit v domácím prostředí a přitom správně rehabilitovat.

Český abstrakt

Microsoft představil nový pohybový senzor Kinect One, který byl uveden na trh na konci roku 2013. Dlouhodobě je jasně patrná snaha o nízkonákladovou a přitom kvalitní rehabilitaci pacientů nejen ve zdravotnických zařízeních, ale i v domácím prostředí. Microsoft Kinect je kombinovaný snímač s barevnou kamerou, dálkoměrnou kamerou a sadou prostorových mikrofonů. Data snímaná ze snímačů jsou vhodně kombinována a zpracována tak, že výstupem může být přímo rekonstrukce kinematické kostry snímané osoby v reálném čase. Ukážeme srovnání parametrů nové a starší verzí Kinectu (vydán v roce 2010). Kinect One má rozšířené zorné pole senzoru. Nová infračervená kamera umožňuje vidět i ve tmě. Pokročilé algoritmy rozpoznají, ztrátu rovnováhy. Využitím technologie Kinect Real Motion jsou zaznamenány i nenápadná gesta (zatnutím ruky v pěst). Hloubková kamera má rozlišení 512 x 424 pixelů, RGB kamera má rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Měřitelná vzdálenost je od 0,5m do 5,0 m od senzoru. Zorný úhel senzoru je 70 stupnů vertikálně a 60 stupnů horizontálně. Kinect se často využívá především jako motivační prvek pro děti. Děti je velmi obtížné přimět k rutinnímu rehabilitačnímu cvičení. Pomocí Kinectu je možné dosáhnout potřebného zapojení daných svalových skupin a tím dosáhnout jejich procvičení. To vše během hry. Takže dítě tuto činnost vnímá pozitivně a těší se na ni. Naprogramované hry přímo pro pacienta mohou využívat biologickou zpětnou vazbu (biofeedback). Pacienti mohou cvičit v domácím prostředí a přitom správně rehabilitovat.

Anglický abstrakt

Microsoft představil nový pohybový senzor Kinect One, který byl uveden na trh na konci roku 2013. Dlouhodobě je jasně patrná snaha o nízkonákladovou a přitom kvalitní rehabilitaci pacientů nejen ve zdravotnických zařízeních, ale i v domácím prostředí. Microsoft Kinect je kombinovaný snímač s barevnou kamerou, dálkoměrnou kamerou a sadou prostorových mikrofonů. Data snímaná ze snímačů jsou vhodně kombinována a zpracována tak, že výstupem může být přímo rekonstrukce kinematické kostry snímané osoby v reálném čase. Ukážeme srovnání parametrů nové a starší verzí Kinectu (vydán v roce 2010). Kinect One má rozšířené zorné pole senzoru. Nová infračervená kamera umožňuje vidět i ve tmě. Pokročilé algoritmy rozpoznají, ztrátu rovnováhy. Využitím technologie Kinect Real Motion jsou zaznamenány i nenápadná gesta (zatnutím ruky v pěst). Hloubková kamera má rozlišení 512 x 424 pixelů, RGB kamera má rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Měřitelná vzdálenost je od 0,5m do 5,0 m od senzoru. Zorný úhel senzoru je 70 stupnů vertikálně a 60 stupnů horizontálně. Kinect se často využívá především jako motivační prvek pro děti. Děti je velmi obtížné přimět k rutinnímu rehabilitačnímu cvičení. Pomocí Kinectu je možné dosáhnout potřebného zapojení daných svalových skupin a tím dosáhnout jejich procvičení. To vše během hry. Takže dítě tuto činnost vnímá pozitivně a těší se na ni. Naprogramované hry přímo pro pacienta mohou využívat biologickou zpětnou vazbu (biofeedback). Pacienti mohou cvičit v domácím prostředí a přitom správně rehabilitovat.

Klíčová slova

Kinect for Windows 1, Kinect for Windows 2, rehabilitace, biofeedback

Vydáno

10.10.2014

Místo

Mikulov

BibTex


@misc{BUT110005,
  author="Markéta {Koťová} and Luděk {Žalud} and Jana {Kolářová}",
  title="Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.",
  annote="Microsoft představil nový pohybový senzor Kinect One, který byl uveden na trh na konci roku 2013. Dlouhodobě je jasně patrná snaha o nízkonákladovou a přitom kvalitní rehabilitaci pacientů nejen ve zdravotnických zařízeních, ale i v domácím prostředí. 
Microsoft Kinect je kombinovaný snímač s barevnou kamerou, dálkoměrnou kamerou a sadou prostorových mikrofonů. Data snímaná ze snímačů jsou vhodně kombinována a zpracována tak, že výstupem může být přímo rekonstrukce kinematické kostry snímané osoby v reálném čase. Ukážeme srovnání parametrů nové a starší verzí Kinectu (vydán v roce 2010). Kinect One má rozšířené zorné pole senzoru.  Nová infračervená kamera umožňuje vidět i ve tmě. Pokročilé algoritmy rozpoznají, ztrátu rovnováhy. Využitím technologie Kinect Real Motion jsou zaznamenány i nenápadná gesta (zatnutím ruky v pěst).  Hloubková kamera má rozlišení 512 x 424 pixelů, RGB kamera má rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Měřitelná vzdálenost je od 0,5m do 5,0 m od senzoru. Zorný úhel senzoru je 70 stupnů vertikálně a 60 stupnů horizontálně. 
Kinect se často využívá především jako motivační prvek pro děti. Děti je velmi obtížné přimět k rutinnímu rehabilitačnímu cvičení. Pomocí Kinectu je možné dosáhnout potřebného zapojení daných svalových skupin a tím dosáhnout jejich procvičení. To vše během hry. Takže dítě tuto činnost vnímá pozitivně a těší se na ni. Naprogramované hry přímo pro pacienta mohou využívat biologickou zpětnou vazbu (biofeedback). Pacienti mohou cvičit v domácím prostředí a přitom správně rehabilitovat.",
  chapter="110005",
  year="2014",
  month="october",
  type="lecture"
}