Detail publikace

Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.

KOŤOVÁ, M. ŽALUD, L. KOLÁŘOVÁ, J.

Originální název

Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.

Český název

Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.

Typ

přednáška

Jazyk

cs

Originální abstrakt

Microsoft představil nový pohybový senzor Kinect One, který byl uveden na trh na konci roku 2013. Dlouhodobě je jasně patrná snaha o nízkonákladovou a přitom kvalitní rehabilitaci pacientů nejen ve zdravotnických zařízeních, ale i v domácím prostředí. Microsoft Kinect je kombinovaný snímač s barevnou kamerou, dálkoměrnou kamerou a sadou prostorových mikrofonů. Data snímaná ze snímačů jsou vhodně kombinována a zpracována tak, že výstupem může být přímo rekonstrukce kinematické kostry snímané osoby v reálném čase. Ukážeme srovnání parametrů nové a starší verzí Kinectu (vydán v roce 2010). Kinect One má rozšířené zorné pole senzoru. Nová infračervená kamera umožňuje vidět i ve tmě. Pokročilé algoritmy rozpoznají, ztrátu rovnováhy. Využitím technologie Kinect Real Motion jsou zaznamenány i nenápadná gesta (zatnutím ruky v pěst). Hloubková kamera má rozlišení 512 x 424 pixelů, RGB kamera má rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Měřitelná vzdálenost je od 0,5m do 5,0 m od senzoru. Zorný úhel senzoru je 70 stupnů vertikálně a 60 stupnů horizontálně. Kinect se často využívá především jako motivační prvek pro děti. Děti je velmi obtížné přimět k rutinnímu rehabilitačnímu cvičení. Pomocí Kinectu je možné dosáhnout potřebného zapojení daných svalových skupin a tím dosáhnout jejich procvičení. To vše během hry. Takže dítě tuto činnost vnímá pozitivně a těší se na ni. Naprogramované hry přímo pro pacienta mohou využívat biologickou zpětnou vazbu (biofeedback). Pacienti mohou cvičit v domácím prostředí a přitom správně rehabilitovat.

Český abstrakt

Microsoft představil nový pohybový senzor Kinect One, který byl uveden na trh na konci roku 2013. Dlouhodobě je jasně patrná snaha o nízkonákladovou a přitom kvalitní rehabilitaci pacientů nejen ve zdravotnických zařízeních, ale i v domácím prostředí. Microsoft Kinect je kombinovaný snímač s barevnou kamerou, dálkoměrnou kamerou a sadou prostorových mikrofonů. Data snímaná ze snímačů jsou vhodně kombinována a zpracována tak, že výstupem může být přímo rekonstrukce kinematické kostry snímané osoby v reálném čase. Ukážeme srovnání parametrů nové a starší verzí Kinectu (vydán v roce 2010). Kinect One má rozšířené zorné pole senzoru. Nová infračervená kamera umožňuje vidět i ve tmě. Pokročilé algoritmy rozpoznají, ztrátu rovnováhy. Využitím technologie Kinect Real Motion jsou zaznamenány i nenápadná gesta (zatnutím ruky v pěst). Hloubková kamera má rozlišení 512 x 424 pixelů, RGB kamera má rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Měřitelná vzdálenost je od 0,5m do 5,0 m od senzoru. Zorný úhel senzoru je 70 stupnů vertikálně a 60 stupnů horizontálně. Kinect se často využívá především jako motivační prvek pro děti. Děti je velmi obtížné přimět k rutinnímu rehabilitačnímu cvičení. Pomocí Kinectu je možné dosáhnout potřebného zapojení daných svalových skupin a tím dosáhnout jejich procvičení. To vše během hry. Takže dítě tuto činnost vnímá pozitivně a těší se na ni. Naprogramované hry přímo pro pacienta mohou využívat biologickou zpětnou vazbu (biofeedback). Pacienti mohou cvičit v domácím prostředí a přitom správně rehabilitovat.

Klíčová slova

Kinect for Windows 1, Kinect for Windows 2, rehabilitace, biofeedback

Vydáno

10.10.2014

Místo

Mikulov

BibTex


@misc{BUT110005,
  author="Markéta {Koťová} and Luděk {Žalud} and Jana {Kolářová}",
  title="Využití pohybového senzoru Kinect One v rehabilitaci.",
  annote="Microsoft představil nový pohybový senzor Kinect One, který byl uveden na trh na konci roku 2013. Dlouhodobě je jasně patrná snaha o nízkonákladovou a přitom kvalitní rehabilitaci pacientů nejen ve zdravotnických zařízeních, ale i v domácím prostředí. 
Microsoft Kinect je kombinovaný snímač s barevnou kamerou, dálkoměrnou kamerou a sadou prostorových mikrofonů. Data snímaná ze snímačů jsou vhodně kombinována a zpracována tak, že výstupem může být přímo rekonstrukce kinematické kostry snímané osoby v reálném čase. Ukážeme srovnání parametrů nové a starší verzí Kinectu (vydán v roce 2010). Kinect One má rozšířené zorné pole senzoru.  Nová infračervená kamera umožňuje vidět i ve tmě. Pokročilé algoritmy rozpoznají, ztrátu rovnováhy. Využitím technologie Kinect Real Motion jsou zaznamenány i nenápadná gesta (zatnutím ruky v pěst).  Hloubková kamera má rozlišení 512 x 424 pixelů, RGB kamera má rozlišení 1920 x 1080 pixelů. Měřitelná vzdálenost je od 0,5m do 5,0 m od senzoru. Zorný úhel senzoru je 70 stupnů vertikálně a 60 stupnů horizontálně. 
Kinect se často využívá především jako motivační prvek pro děti. Děti je velmi obtížné přimět k rutinnímu rehabilitačnímu cvičení. Pomocí Kinectu je možné dosáhnout potřebného zapojení daných svalových skupin a tím dosáhnout jejich procvičení. To vše během hry. Takže dítě tuto činnost vnímá pozitivně a těší se na ni. Naprogramované hry přímo pro pacienta mohou využívat biologickou zpětnou vazbu (biofeedback). Pacienti mohou cvičit v domácím prostředí a přitom správně rehabilitovat.",
  chapter="110005",
  year="2014",
  month="october",
  type="lecture"
}