Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.03.2021 — 31.05.2023
Zdroje financování
Evropská unie - OP PIK - Aplikace
- plně financující (2021-06-01 - 2023-05-31)
O projektu
Novost technického řešení spočívá v absenci energeticky náročného a nespolehlivého pneumatického rozvodu stlačeného vzduchu, který je pro nástřik média využíván u konkurenčních systémů. Navržené řešení současně umožňuje přesnější dávkování a zpětnovazební kontrolu o provedeném nástřiku. Součástí novosti technického řešení je využití vody jako média pro mazání temena kolejnice. Aktuální vědecké poznatky ukazují, že aplikací vody je možné docílit významné redukce kvílivého hluku bez rizika ztráty adheze potřebné brzdění či rozjed vozidla. Projekt reaguje na stále se zvyšující tlak na redukci hluku v hustě obydlených oblastech. Projekt je orientován na městské kolejové dráhy, u kterých dochází ke vzniku nepříjemného kvílivého hluku a vlnkovitého opotřebení. Navržené technické řešení reaguje na trend ustupování od energeticky náročných zařízení na stlačený vzduch a také na poptávku po systémech menší zástavby u nízkopodlažních kolejových vozidel.
Klíčová slovakolejová doprava, mazání kolejnice, modifikace tření, kvílivý hluku, palubní jednotka
Označení
CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_321/0025198
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Galas Radovan, Ing., Ph.D. - hlavní řešitelOmasta Milan, Ing., Ph.D. - spoluřešitelSkurka Šimon, Ing. - spoluřešitelSzabari Šimon, Ing. - spoluřešitelValena Martin, Ing. - spoluřešitel
Útvary
Ústav konstruování- spolupříjemce (01.08.2021 - 31.05.2023)TRIBOTEC, spol. s r.o.- příjemce (01.03.2021 - 31.05.2023)