Detail projektu

Zpracování měřeného signálu zrychlení ve výhybkách

Období řešení: 01.03.2019 — 28.02.2020

Zdroje financování

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

- plně financující (2019-01-01 - 2020-12-31)

O projektu

Podstatou projektu je rozvoj poznání v oblasti zpracování signálu zrychlení. Signál je měřen in situ ve výhybce. Pro potřeby diagnostiky stavu konstrukce výhybky je vhodné znát změny tuhost jejího uložení. To je možné například sledováním velikosti posunů kolejnice při průjezdu vlaku. Měření posunů je možné, ale ve srovnání s měřením zrychlení obtížně realizovatelné, nákladné a náchylné na chyby měření. Z těchto důvodů se tento projekt snaží nalézt matematický aparát umožňující výpočet posunů kolejnice ze signálu zrychlení.

Označení

FAST-J-19-6062

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Útvary

Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky
- interní (01.01.2019 - 31.12.2019)
Fakulta stavební
- příjemce (01.01.2019 - 31.12.2019)

Výsledky

VUKUŠIČ, I.; VUKUŠIČOVÁ, D.; ZAPLATÍLEK, K.; PODROUŽEK, J.; APELTAUER, J.; KRATOCHVÍLOVÁ, M. Diagnostika dynamických účinků ve výhybkách v rámci projektu S-CODE. Vědeckotechnický sborník Správy železnic, 2020, roč. 2019, č. 1, s. 1-26. ISSN: 2694-9172.
Detail

KRATOCHVÍLOVÁ, M.; PODROUŽEK, J.; APELTAUER, J.; VUKUŠIČ, I.; PLÁŠEK, O. Train Type Identification at S&C. JOURNAL OF ADVANCED TRANSPORTATION, 2020, vol. 2020, no. 1, p. 1-12. ISSN: 0197-6729.
Detail

KRATOCHVÍLOVÁ, M. MACHINE LEARNING BASED TRAIN TYPE IDENTIFICATION AT RAILROAD SWITCH USING VIBRATION. In 22. ODBORNÁ KONFERENCE DOKTORSKÉHO STUDIA. 22. Brno: Econ Publishing s.r.o., 2020. p. 211-216. ISBN: 978-80-86433-73-8.
Detail