Detail projektu

Analýza tělesa železničního svršku pomocí FEM-DEM modelu

Období řešení: 01.01.2015 — 31.12.2015

Zdroje financování

Vysoké učení technické v Brně - Vnitřní projekty VUT

- plně financující (2015-01-01 - 2016-12-31)

O projektu

Projekt bude zaměřen na identifikaci vstupních parametrů modelu štěrkového lože, simulovaného pomocí metody diskrétních prvků. K identifikaci bude využito několik různých experimentů železničního štěrku převzatých z literatury. Poté bude provedena simulace podbíjení železničního pražce a studován vliv podbíjení na interakci železničního lože a pražce. Získané poznatky poslouží v závěrečné fázi k tvorbě komplexního modelu železničního svršku, jenž bude modelován pomocí kombinace FEM a DEM přístupu a zatěžováno drážní dopravou.

Označení

FAST-J-15-2849

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Dubina Radek, Ing. - hlavní řešitel
Eliáš Jan, prof. Ing., Ph.D. - spoluřešitel

Útvary

Ústav stavební mechaniky
- interní (01.01.2015 - 31.12.2015)
Fakulta stavební
- příjemce (01.01.2015 - 31.12.2015)

Výsledky

DUBINA, R.; ELIÁŠ, J. Dependence of the Discrete Model on the Internal Parameters Considering Grain Crushing. Engineering Mechanics 2015. Svratka, Česká republika: 2015. p. 54-55. ISBN: 978-80-86246-42-0.
Detail

DUBINA, R. STUDIE KOMPOZITNÍHO TESTU MODELOVANÉHO KULOVITÝMI DISKRÉTNÍMI. In Juniorstav 2016. Brno, Česká republika: 2016. s. 1-8. ISBN: 978-80-214-5311-1.
Detail

DUBINA, R.; ELIÁŠ, J. Representation of bulk and surface crushing phenomenon in DEM model of railway ballast. In Proceedings of Particle-based Methods IV – Fundamentals and Applications. Barcelona, Španělsko: 2015. p. 34-40. ISBN: 978-84-944244-7-2.
Detail