• Volba rektora
  • Události
  • Sem patřím
  • Centrum sportovních aktivit VUT v Brně
  • Výzkumná centra

  • Pravděpodobně máte vypnutý JavaScript. Některé funkce portálu nebudou funkční.

Závěrečné práce

Fakulta Rok
Jazyk práce
Typ práce
Hledaný text
 hledat v klíčových slovech  hledat v autorovi práce
 hledat v názvu práce  hledat ve vedoucím práce
 hledat v abstraktu  
Poznámka
- háčky, čárky, velká a malá písmena nemají na hledání vliv
- pro náhradu části řetězce použijte znak "*"

Detail závěrečné práce

Název: Červená královna
Typ: diplomová práce
Rok: 2015/2016
Student: MgA. Martin Králík
Vedoucí: prof. akad. soch. Michal Gabriel
Oponent: Mgr. Jan Zálešák, Ph.D.
Fakulta: Fakulta výtvarných umění
Ústav: AS1
Obor studia: Výtvarná tvorba (AS1)
Jazyk: čeština
Stav: obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Charakteristika problematiky úkolu:
Není specifikováno.
Cíle, kterých má být dosaženo:
Není specifikováno.
Klíčová slova:
Červená královna, evoluce, Alenka v říši divů, bílý králík, Matrix, 3D tisk, Průmysl 4.0, elektronický organismus, živoucí stroje, plumbing, závod červené královny, centrálně řízený systém
Abstrakt:
Červená královna je šachová figurka z příběhu Alenky v říši divů, která neustále běží, aby se udržela na místě, protože svět kolem ní je pořád v pohybu. Proto je symbolem evoluční teorie, o nutnosti inovace a věčném útěku před konkurenty.
Závod červené královny je ztvárněn do podoby miniaturní civilizace, nebo spíše jednoho rostoucího superorganismu, který stále osciluje mezi digitálním a hmotným světem.
Hlavní vědomí tohoto uskupení je černý majestátně působící server, který svým výpočetním výkonem a energií zásobuje všechny k němu připojené tiskárny. Ty jsou navržené přímo pro tento účel, jako abstrakce robotického průmyslu, s důrazem na funkčně estetickou formu,  v oranžovožluté barvě těžkých pracovních strojů.
Nejpodstatnější a zároveň nejpočetnější částí tohoto systému jsou však entity které tiskárny zhmotňují. Jsou vytvořeny podle předobrazu živého tvora z tohoto světa, však generované počítačem na základě jedinečného kódu, jenž je výsledkem výpočtu evoluční rekombinace, kterou zpracovává server v závislosti na reakcích vnějších pozorovatelů na již vytvořené objekty. Smyslem každé entity je tedy upoutat pozornost. Čím více, tím větší má šanci na pokračování svého kódu v budoucích generacích.
Literatura:
Není specifikováno.
Důvod utajení:
Není specifikováno.

Soubor vložený studentem Velikost Veřejná verze
Hlavní dokument [.pdf] 10.16 MB ano

Hodnocení vedoucího - prof. akad. soch. Michal Gabriel:
výsledná známka: A


Soubor vložený vedoucím Velikost
Posudek vedoucího práce [.pdf] 48.19 kB B

Hodnocení oponenta - Mgr. Jan Zálešák, Ph.D.:
výsledná známka: B


Soubor vložený oponentem Velikost
Posudek oponenta [.pdf] 92.41 kB B

Tip: zkrácený odkaz na závěrečnou práci je také: https://www.vutbr.cz/studium/zaverecne-prace?zp_id=93168

Zpět na seznam