Detail oboru

Konstrukční a procesní inženýrství

FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2013/2014Zaměření: Automobilní a dopravní inženýrství

Program: Stroje a zařízení

Délka studia: 4 roky

Akreditace od: Akreditace do: 31.12.2020

Profil

Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.

Garant

Vypsaná témata doktorského studijního programu

  1. Optimalizace výrobní logistiky v hromadné výrobě automobilů pomocí stabilizace výrobního programu

    Jedním z předpokladů racionalizace hromadné výroby automobilů a snížení nákladů na finální výrobek je optimalizace stability výrobního programu. Jedná se o nalezení optima dvou protichůdně působících výrobních vlivů - z hlediska snižování nákladů je optimální model výroby jediné verze vozu po co nejdelší období (stabilita výrobního programu), z hlediska nutnosti pružnosti výroby dle požadavků odbytu jsou vyráběny a montovány v jednom výrobním toku nejrůznější verze vozidel. Cílem práce bude provedení analýzy stability výrobního programu a jeho vlivů a dopadů na skladové hospodářství a koncepty navážení materiálu k montážním linkám při zachování požadované úrovně spolehlivosti plynulosti zásobování montážních linek včetně následné verifikace. Předpokládá se tvorba koncepčních modelů a jejich analýza v softwarovém prostředí Plant Simulation a dalších (Ave Sim, Matlab).

    Školitel: Škopán Miroslav, doc. Ing., CSc.

  2. Simulace dynamiky rotorů

    Náplní disertační práce je výzkum a vývoj metod řešení mechanických problémů hnacích traktů osobních a nákladních vozidel na základě aplikace virtuálních prototypů. Výsledky virtuálních prototypů a technických experimentů budou aplikovány při vývoji pohonných jednotek osobních a nákladních automobilů. Předpokládané práce povedou ke skutečnostem, že nové pohonné jednotky budou vykazovat požadované funkční vlastnosti již ve fázi prvních prototypů, tedy dojde ke značné redukci nákladných technických experimentů spolu s výrazným zkrácením doby vývoje od prvních koncepčních návrhů k finálnímu výrobku. Řešení bude úzce propojeno s finálními výrobci osobních a nákladních automobilů TATRA a.s. a HONEYWELL a.s. Ověření výsledků výpočtových modelů bude provedeno na pracovištích výrobců a v laboratořích Ústavu automobilního a dopravního inženýrství a v laboratořích firem TATRA a.s. a HONEYWELL a.s. V průběhu studia se předpokládá dlouhodobá studijní stáž v zahraničí (FEV, AVL, Ricardo, OVG Magdeburg nebo MAGNA Steyr).

    Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.

  3. Snižování vibrací a hluku hnacích traktů vozidel

    Náplní disertační práce je výzkum a vývoj metod řešení problémů vibrací a hluku hnacích traktů osobních a nákladních vozidel na základě aplikace virtuálních prototypů. Výsledky výpočtových simulací a technických experimentů budou aplikovány při vývoji pohonných jednotek osobních a nákladních automobilů. Předpokládané práce povedou ke skutečnostem, že nové pohonné jednotky budou vykazovat požadované funkční vlastnosti již ve fázi prvních prototypů, tedy dojde ke značné redukci nákladných technických experimentů spolu s výrazným zkrácením doby vývoje od prvních koncepčních návrhů k finálnímu výrobku. Řešení bude úzce propojeno s finálními výrobci osobních a nákladních automobilů TATRA a.s. a ŠKODA AUTO a.s. Ověření výsledků výpočtových modelů bude provedeno na pracovištích výrobců a v laboratořích Ústavu automobilního a dopravního inženýrství a v laboratořích firem TATRA a.s. a ŠKODA AUTO a.s. V průběhu studia se předpokládá dlouhodobá studijní stáž v zahraničí (FEV, AVL, Ricardo, O-v-G Magdeburg nebo MAGNA Steyr).

    Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.


Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)

Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.