Detail oboru

Konstrukční a procesní inženýrství

FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2013/2014Zaměření: Stavba letadel a provoz letadel

Program: Stroje a zařízení

Délka studia: 4 roky

Akreditace od: Akreditace do: 31.12.2020

Profil

Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.

Garant

Vypsaná témata doktorského studijního programu

  1. Příspěvek k procesu optimalizace organizace a ekonomiky letového provozu v evropském vzdušném prostoru.

    Optimální dělení evropského vzdušného prostoru z hlediska letových provozních služeb. Kriteria pro stanovení optimální organizace letového provozu ve střední Evropě. Zásady hodnocení ekonomiky letového provozu v předpokládaných nových segmentech vzdušného prostoru Evropy.

    Školitel: Vosecký Slavomír, doc. Ing., CSc.

  2. Optimalizace digitálních NOTAM ů s ohledem na potřeby a možnosti prezentace posádce letadla.

    Automatický přenos modernizovaných NOTAMů vyžaduje formalizaci jejich rozšířeného obsahu, spolehlivý přenos zem – paluba a efektivní zobrazení posádce letadla v reálném čase.

    Školitel: Vosecký Slavomír, doc. Ing., CSc.

  3. Optimalizace digitálních NOTAM ů s ohledem na potřeby a možnosti prezentace posádce letadla.

    Automatický přenos modernizovaných NOTAMů vyžaduje formalizaci jejich rozšířeného obsahu, spolehlivý přenos zem – paluba a efektivní zobrazení posádce letadla v reálném čase.

    Školitel: Vosecký Slavomír, doc. Ing., CSc.

  4. Využití informací ADS-B pro řízení letového provozu a v antikolizních systémech.

    Téma předpokládá praktické řešení jednoho z významných dílčích úkolů systému SESAR. Je zaměřeno k analýze obsahu informace závislého přehledu (ADS), vysílaného jednotlivými letadly, a k návrhu dalších možností využívání této informace v procesu řízení letů a v automatickém provozu palubních protisrážkových systémů.

    Školitel: Vosecký Slavomír, doc. Ing., CSc.

  5. Využití informací ADS-B pro řízení letového provozu a v antikolizních systémech

    Letecký palubní distribuční systém navigačních informací, vysílaných letadlem všem zájemcům (Automatic Dependent Surveillance - Broadcast; ADS-B) je moderním a velmi perspektivním informačním systémem, jehož možnosti dosud nejsou v letovém provozu vyčerpány.Cílem disertační práce je podstatně přispět k jeho využití při identifikaci a přesném určování parametrů pohybu letadla po trati v koncových oblastech (Terminal Manoeuvering Areas - TMAs).

    Školitel: Vosecký Slavomír, doc. Ing., CSc.


Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)

Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.