Detail předmětu

Interaktivní instalace

FaVU-IAKINAk. rok: 2010/2011

Předmět se zaobírá praktickým vytvářením interaktivních počítačových instalací, podrobněji pojednává vstupy interaktivní instalace, dále pak model reakce a nakonec multimediální výstup. Vstupy - vlastnosti a použití optických, ultrazvukových a dalších použití. Model reakce instalace na vstupy - nejdříve jednoduché (tabulka), dále složitější (neuronové sítě, umělá inteligence). Završením interaktivní instalace je multimediální výstup.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Znalost vytváření interaktivních počítačových instalací, vstupů interaktivní instalace, modelu reakce a multimediální výstup. Završením interaktivní instalace je multimediální výstup.

Prerekvizity

Žádné.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Pro absolvování předmětu student bude muset prokázat znalost:
a) formou testu
b) musí prakticky vytvořit funkční interaktivní instalaci (se zapůjčenou technikou)

Osnovy výuky

Úvod - co je to interaktivní počítačová instalace
Vstupy
Sensory pro převod fyzikálních veličin na elektrické napětí, ptické sensory, infračervená závora, infrapasivní čidlo, mechanické sensory, tenzometr, nášlapní kontakty, akustické senzory, mikrofony, snímače otřesů, ultrazvukové sensory na vzdálenost, mikrovlnné sensory, ostatní sensory, interfaceové obvody, přenos informací do počítače prostřednictvím rozhraní MIDI
citlivost, časové vlastnosti sensorů, odolnost vůči rušivým napětím, šum.
Reakce
Jednoduché - triviální modely interaktivity, odezvová tabulka systému, paměť interaktivního systému, konečný automat, použití programovacích jazyků při definování interaktivity, filtrace vstupních dat, časová redukce, zjedndušení, zobecňování, rozeznávání obrazů, metrika v prostorů stavů, lineární perceptron, metoda etalonů, fuzzy logic, úvod do neuronových sítí, pravděpodobnostní model, potenciály - "hlady"- "nálady" - tendence, úskalí algoritmů umělé inteligence.
Výstupy
Multimediální výstupy - obraz, zvuk, video, interaktivní animovaná figura 2D, použití simulace standartních vstupních rozhraní PC pro řízení multimediálních aplikací, MIDI výstup, ovládání periferií přes MIDI, interface pro připojování jednoduchých vnějších zařízení - relé, moror, žárovka, interface pro připojovámí nestandartních vnějších zařízení, obecný model, komplexní návrh interaktivní počítačové instalace, praktická realizace.

Učební cíle

Aby studenti uměli vytvářet interaktivní instalace se senzorovými vstupy a multimediálními výstupy.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast je povinná.

Základní literatura

Ladman Josef: Elektronické konstrukce pro začátečníky - BEN
Burkhard Kainka: Měření, řízení a regulace pomocí PC

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AVI , 2. ročník, zimní semestr, volitelný
    obor AVI , 3. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

14 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod - co je to interaktivní počítačová instalace
Vstupy
Sensory pro převod fyzikálních veličin na elektrické napětí, ptické sensory, infračervená závora, infrapasivní čidlo, mechanické sensory, tenzometr, nášlapní kontakty, akustické senzory, mikrofony, snímače otřesů, ultrazvukové sensory na vzdálenost, mikrovlnné sensory, ostatní sensory, interfaceové obvody, přenos informací do počítače prostřednictvím rozhraní MIDI
citlivost, časové vlastnosti sensorů, odolnost vůči rušivým napětím, šum.
Reakce
Jednoduché - triviální modely interaktivity, odezvová tabulka systému, paměť interaktivního systému, konečný automat, použití programovacích jazyků při definování interaktivity, filtrace vstupních dat, časová redukce, zjedndušení, zobecňování, rozeznávání obrazů, metrika v prostorů stavů, lineární perceptron, metoda etalonů, fuzzy logic, úvod do neuronových sítí, pravděpodobnostní model, potenciály - "hlady"- "nálady" - tendence, úskalí algoritmů umělé inteligence.
Výstupy
Multimediální výstupy - obraz, zvuk, video, interaktivní animovaná figura 2D, použití simulace standartních vstupních rozhraní PC pro řízení multimediálních aplikací, MIDI výstup, ovládání periferií přes MIDI, interface pro připojování jednoduchých vnějších zařízení - relé, moror, žárovka, interface pro připojovámí nestandartních vnějších zařízení, obecný model, komplexní návrh interaktivní počítačové instalace, praktická realizace.

Seminář

14 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Úvod - co je to interaktivní počítačová instalace
Vstupy
Sensory pro převod fyzikálních veličin na elektrické napětí, ptické sensory, infračervená závora, infrapasivní čidlo, mechanické sensory, tenzometr, nášlapní kontakty, akustické senzory, mikrofony, snímače otřesů, ultrazvukové sensory na vzdálenost, mikrovlnné sensory, ostatní sensory, interfaceové obvody, přenos informací do počítače prostřednictvím rozhraní MIDI
citlivost, časové vlastnosti sensorů, odolnost vůči rušivým napětím, šum.
Reakce
Jednoduché - triviální modely interaktivity, odezvová tabulka systému, paměť interaktivního systému, konečný automat, použití programovacích jazyků při definování interaktivity, filtrace vstupních dat, časová redukce, zjedndušení, zobecňování, rozeznávání obrazů, metrika v prostorů stavů, lineární perceptron, metoda etalonů, fuzzy logic, úvod do neuronových sítí, pravděpodobnostní model, potenciály - "hlady"- "nálady" - tendence, úskalí algoritmů umělé inteligence.
Výstupy
Multimediální výstupy - obraz, zvuk, video, interaktivní animovaná figura 2D, použití simulace standartních vstupních rozhraní PC pro řízení multimediálních aplikací, MIDI výstup, ovládání periferií přes MIDI, interface pro připojování jednoduchých vnějších zařízení - relé, moror, žárovka, interface pro připojovámí nestandartních vnějších zařízení, obecný model, komplexní návrh interaktivní počítačové instalace, praktická realizace.