Detail předmětu
English Skills for Workplace Communication
FSI-0SEAk. rok: 2025/2026
Kurz 0SE rozvíjí jazykové dovednosti nezbytné pro efektivní komunikaci ve vztahu k budoucímu zaměstnání. Hlavní důraz je kladen na nácvik ústního projevu a rozvoj dovedností potřebných pro úspěšné zvládnutí pracovního pohovoru, prezentaci výrobku a pro jednání na mezinárodním pracovišti.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Vstupní znalosti
Kurz je určen pro studenty, kteří dokážou komunikativně používat anglický jazyk na úrovni B2.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Zápočet je podmíněn aktivní účastí ve cvičeních.
Docházka je povinná a je pravidelně kontrolována. Student má povoleny dvě absence. Formu náhrady absencí v odůvodněných případech stanoví vyučující. Podmínkou pro úspěšné absolvování zkoušky je pravidelná docházka a aktivní účast na hodinách.
Učební cíle
Cílem kurzu je vybavit studenty pro komunikaci v kontextu budoucího zaměstnání na úrovni B2 - C1.
Student, který úspěšně absolvuje kurz 0SE se umí zapojit do jednání nebo diskuzí na různá pracovní témata a používat jazykové dovednosti potřebné k úspěšné komunikaci v kontextu zaměstnání. Dokáže se plynule a spontánně účastnit rozhovoru, přednést souvislou prezentaci, zvládne se účastnit jednání v angličtině a vést pracovní schůzku. Nabyté dovednosti studenti využijí u pracovních pohovorů vedených v anglickém jazyce nebo v různých situacích na pracovišti nebo během studia, které vyžadují aktivní a samostatný projev v anglickém jazyce.
Základní literatura
CHAN, Mable. English for business communication. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. Routledge applied English language introductions. ISBN 978-1-138-48168-8. (EN)
Doporučená literatura
COTTON, David, David FALVEY, Simon KENT, Bill MASCULL, John ROGERS a Lewis LANSFORD. Market leader: upper intermediate : business English. 3rd ed. Harlow: Pearson Education, 2012. ISBN 978-1-4082-3709-0.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení jazykové
Vyučující / Lektor
Osnova
- Navázání kontaktu, vedení konverzace v profesním kontextu.
- Hledání zaměstnání, motivační dopis, životopis.
- Pracovní pohovor.
- Úvod do prezentačních dovedností, specifika vystoupení na veřejnosti.
- Struktura prezentace, reagování na otázky.
- Krátká ochodní prezentace.
- Jednání a vedení pracovní schůzky.
- Obchodní schůzky: slovní zásoba, ukázky, nácvik.
- Úvod a specifika obchodního vyjednávání.
- Vyjednávání: slovní zásoba, ukázky, nácvik
- Práce v týmu, team building.
- Projekty studentů.
- Hodnocení.