Detail předmětu

Fitness aktivity - Pohyb, koordinace a postřeh

CESA-TV-PKPAk. rok: 2019/2020

Lekce plné pohybových her a drilů. Soustředění, zábava, odreagování.
Budeme rozvíjet zejména koordinaci těla v prostoru a vnímání okolních podnětů. V závislosti na typu aktivity budeme pracovat sami, ve dvojici, nebo v celé skupině. Na lekcích nečekejte žádné stroje - pouze volnou plochu a obyčejné pomůcky jako tenisáky, papír nebo dřevěné tyče.
Budeme využívat tzv. „beginner mindset“ - trénovat jen do průměrné úrovně a poté začneme s něčím novým. Takovéto dobrovolné vystavení se naší nešikovnosti má největší přenos do pohybové inteligence.
Většina aktivit vyžaduje nutnou dávku soustředění, což vás příjemně nutí „vypnout“. Intenzita lekcí je proměnlivá - občas se zapotíme, jindy pojedeme ležérním tempem.

Jazyk výuky

čeština

Garant předmětu

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet na základě aktivní účasti ve výuce tj. pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině; jsou povoleny 2 neomluvené účasti.

Osnovy výuky

Stručný úvod:
Koordinace a postřeh jsou obecnými atributy člověka, které využíváme každý den. Obvykle se o těchto vlastnostech mluví v souvislosti se sportem, u něhož se uplatňují ve zvýšené míře. Obojí však využíváme i v naprosto běžném životě - např. při řízení auta, skládání oblečení či chůzi v davu.
Málokdo se v dospělosti soustředí na rozvoj těchto schopností. Je to hlavně doména malých dětí a profesionálních sportovců. Dříve byl rychlý postřeh a obratné tělo nutností pro přežití, dnes už to tak není...
V tomto předmětu budeme pomocí her a drilů rozvíjet koordinaci těla v prostoru a vnímání okolních podnětů. Zlepšíme spolupráci mozku s tělem, pobavíme se a zároveň se u toho občas spotíme.
Budeme využívat tzv. „beginner mindset“ - učit se aktivitu jen do průměrné úrovně a poté se opět začít učit něco jiného. Tento způsob má největší přenos jak pro ovládání těla, tak pro vývoj mozku.

Učební cíle

Cílem předmětu je především se rozhýbat a užít si to. Aktivity jsou zaměřené na lepší ovládání vlastního těla a bystřejší vnímání. Snažíme se zejména o rozvoj těchto vlastností:
● orientace v prostoru
● koordinace těla
● reakční čas
● práce s druhým člověkem
● polohocit
● perspektivní vidění
● vnímání hmatem

Zlepšení v těchto oblastech má obvykle přesun do všech ostatních sportů a každodenního života.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině, povoleny 2 neomluvené absence, omluvenky ústně na absence dopředu přímo ve výuce nebo emailem předem nejpozději však do 24,0 hodin po termínu výuky.
Náhrada zameškaných a neomluvených hodin vždy po dohodě s vyučujícím přímo v dané specializaci nebo ve vymezených hodinách na Fit centru Machina. O náhradě se provádí záznam do prezenčního archu nebo vyučující vystavuje písemné potvrzení, pokud není k dispozici prezenční arch.
Další možnosti náhrady jsou v blokové výuce, na kurzech a na sportovních akcích CESA (např. Vánoční hry, Den sportu, jednorázové víkendové vzdělávací akce).

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení z TV

12 hod., povinná

Vyučující / Lektor