Detail předmětu
Matematika a geometrie
FA-MAGAk. rok: 2019/2020
Obsah předmětu reaguje na potřeby matematicky řešit technické problémy a graficky znázorňovat architektonické objekty při práci v oblasti stavitelství a architektury. Přednášky nabízejí informace o různých způsobech řešení úloh a současných trendech včetně využití výpočetní techniky. Semináře jsou zaměřené na samostatnou práci studentů, při které aplikují dovednosti na konkrétní úlohy.
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Student získá orientaci v oblasti využití matematiky a schopnost užívat matematický aparát pro řešení technických úloh. Bude schopen graficky znázorňovat architektonický návrh. Získá orientaci ve využití výpočetní techniky pro grafické znázorňování křivek, ploch a těles.
Prerekvizity
Znalosti matematiky a deskriptivní geometrie v rozsahu středoškolských gymnaziálních osnov.
Doporučená nebo povinná literatura
MEZNÍK, I.: Matematika I. 8.vyd. Brno: CERM 2008. 150 s. ISBN: 978-80-214-3725-8. (CS)
KARPÍŠEK, Z., POPELA, P., BENÁŘ, J.: Statistika a pravděpodobnost. Studijní opora pro kombinované bakalářské studium. Brno: CERM 2002. s. ISBN: 80-7204-261-0. (CS)
VALA, J. Deskriptivní geometrie. Část 1. Brno: CERM, 1998. 111 s. ISBN: 80-214-0647-X. (CS)
VALA, J. Deskriptivní geometrie. Část 2. Brno: Vysoké učení technické, 1991. 130 s. (CS)
MOLL I.: Deskriptivní geometrie pro I.ročník FAST VUT v Brně, verze 1.3 CD (CS)
aktuální texty a otevřené přednášky
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Zkoušení proběhne formou testu v prostředí e-learningového kurzu, přesné pokyny jsou zveřejněny v e-learningovém prostředí moodle pod označením MAG
Jazyk výuky
čeština
Osnovy výuky
V přednáškách se jedná o rozvoj poznatků a informací, individuální práce se studenty je realizována v seminářích a při konzultacích.
Cíl
Cílem předmětu je pochopit principy využití matematiky a aplikovat je při řešení praktických problémů. Dalším cílem je prohloubení prostorové představivosti, schopnosti graficky vyjadřovat své představy a vypracovávat podklady pro zpracování projektu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Průběžné hodnocení na cvičeních - testy, odevzdání zadaných úkolů. Povinná účast na cvičeních.
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Seminář
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor