Detail předmětu

Communication and Advertising of Small Company

FP-ERBCASEAk. rok: 2017/2018

Předmět má za úkol seznámit studenty se zásadami komunikace a využívání jednotlivých prvků komunikačního mixu (reklama, public relations, direct marketing, podpora prodeje, guerilla marketing, apod.) se zaměřením na vhodnost využití pro malé a střední podniky.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Nabízen zahradničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Absolventi kurzu by měli být schopni rozlišovat a volit marketingově komunikační nástroje podle potřeby konkrétní kampaně. Tyto nástroje by měli být schopni kombinovat v rámci komunikačního mixu. Měli by také být schopni správně komunikační kampaně načasovat a zacílit díky využití znalosti cílové skupiny.

Prerekvizity

Předpokladem pro správné pochopení výuky je předchozí absolvování předmětu Marketing a Market Research (a s tím spojené potřebné znalosti).

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou přednášek, přednášek odborníků z praxe a za pomoci praktických ukázek. Cvičení jsou zaměřena na práci v týmech při zpracování různých úkolů.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou hodnoceni na základě součtu bodů získaných za cvičení (zpracování týmového projektu) a bodů získaných u zkoušky.

Projekt bude zpracován ve čtyřčlenných týmech. V posledních dvou týdnech semestru proběhnou prezentace projektů. Na prezentaci bude mít každý tým 30 minut. Dále bude následovat diskuse. Za týmový projekt mohou dostat studenti max. 50 bodů. Tyto body pak tvoří součást bodového hodnocení předmětu (tj. ½ tvoří hodnocení projektu a ½ hodnocení testu).

Osnovy výuky

Předmět má za úkol seznámit studenty se zásadami komunikace a využívání jednotlivých prvků komunikačního mixu (reklama, public relations, direct marketing, podpora prodeje, guerilla marketing, apod.) se zaměřením na vhodnost využití pro malé a střední podniky.

1) Úvod do marketingové komunikace
2) Regulace reklamy
3) Psychologické aspekty
4) Historie reklamy
5) Plán reklamy a strategie
6) Plán kampaně - Kreativní strategie
7) Kreativita a reklama
8) Kreativita a reklama - přednáška odborníka z praxe
9) - 10) Média v komunikačním mixu
11) - 12) Další nástroje marketingové komunikace

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingové komunikace a naučit je vnímat rozdíly mezi jednotlivými marketingově komunikačními nástroji. Absolventi by měli být schopni rozhodovat, který druh marketingová komunikace je vhodný vzhledem k marketingovým cílům podnikatele. Zároveň by měli mít předpoklady pro navržení marketingově komunikačních aktivit v podnikatelském plánu pro zavedení nového podniku, či zlepšení komunikace z důvodu získání nových nebo zvýšení spokojenosti stávajících zákazníků, oslovení správné cílové skupiny, atp.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast ve výuce a průběžná kontrola práce na projektech.

Základní literatura

PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 4th ed. Harlow: Pearson, 2010, xxiii, 660 s. ISBN 978-0-273-72138-3.
FILL, Chris. Marketing Communications: Interactivity, Communities and Content. Harlow: Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71722-5.
DOYLE, Peter. Value-Based Marketing : Marketing Strategies for Corporate Growth and Shareholder Value. 2. vydání. Chichester: Wiley, 2008. ISBN 978-0-470-77314-7.
HAWKINS, Delbert I. a David L. MOTHERSBAUGH. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. 13. Boston: McGraw-Hill Higher Education, 2015. ISBN 978-1259232541.

Doporučená literatura

STAHLBERG, Markus a Ville MAILA. Shopper marketing: how to increase purchase decisions at the point of sale. Philadelphia: Kogan Page, c2010. ISBN 978-074-9457-020.
HOLLENSEN, Svend a Ville MAILA. Marketing management: a relationship approach. 2nd ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2010. ISBN 978-027-3706-830.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-Z bakalářský

    obor BAK-Z , 1. ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Předmět má za úkol seznámit studenty se zásadami komunikace a využívání jednotlivých prvků komunikačního mixu (reklama, public relations, direct marketing, podpora prodeje, guerilla marketing, apod.)

1) podstata a princip komunikace
2) důvody vedoucí k využívání marketingové komunikace, faktory ovlivňující marketingovou komunikaci, MK ve vztahu k fázi tržní životnosti produktu
3) korporátní identita – pojem, úloha marketingové komunikace při jejím budování
4) komunikační strategie
5) - 7) reklama + praktické příklady
8) public relations
9) podpora prodeje
10) direct marketing a osobní prodej
11) guerilla marketing
12) - 13) "moderní" komunikační nástroje + ambientní média

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Na cvičeních budou procvičeny marketingově komunikační nástroje probírané na aktuálních přednáškách, tak aby studenti byli schopni aplikovat získané teoretické poznatky v marketingové komunikaci malých a středních podniků.
V posledním týdnu semestru bude věnován prostor prezentacím kompletních komunikačních mixů jednotlivých týmů. Cvičení budou tematicky navazovat na právě probraná témata na přednáškách.