Detail předmětu
Digitální zobrazování IV
FA-VY4Ak. rok: 2017/2018
Předmět rozšiřuje základní informace z 3D modelování, zejména pak z oblasti fotorealistické vizualizace. Cílem je zvládnutí postupů pro obecné 3D modelování v prostředí Autodesk MAX Design, důraz je kladen na teoretické informace a praktické dovednosti při vytváření fotorealistických vizualizacích studovaných objektů.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Student získá teoretické znalosti z 3D počítačové grafiky a fotorealistických vizualizací a praktické dovednosti při tvorbě scén v prostředí Autodesk MAX Design.
Prerekvizity
Student ovládá základy 2D a 3D počítačové grafiky.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Práce v počítačových laboratořích, e-learningový kurz v LMS Moodle (https://www.vutbr.cz/elearning/course/view.php?id=116803)
Práce v počítačových laboratořích, e-learningový kurz v LMS Moodle (https://www.vutbr.cz/elearning/course/view.php?id=116803)
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet - absolvování závěrečného testu, předložení zadaných úkolů v požadovaném termínu
Osnovy výuky
Autodesk MAX Design 2013, struktura, uživatelské prostředí, scéna, kreslení jednoduchých objektů, pohledy, zobrazení.
Reprezentace těles. Základní modelovací postupy
Modelování dle křivek, šablonování, loftování, modifikátory
Spline modelování, konstrukce terénu
Polygonální modelování
Kamery, fotometrická světla, osvětlení scény
Zásady fotorealistické vizualizace, Globální zobrazovací metody, radiozita, raytracing
Textury, materiály, materiálový editor, tvorba materiálů
Tvorba a použití vlastních materiálů
Rendrování, mapování
Materiály a mapování na příkladech
Základy animace
Zápočtový test
Reprezentace těles. Základní modelovací postupy
Modelování dle křivek, šablonování, loftování, modifikátory
Spline modelování, konstrukce terénu
Polygonální modelování
Kamery, fotometrická světla, osvětlení scény
Zásady fotorealistické vizualizace, Globální zobrazovací metody, radiozita, raytracing
Textury, materiály, materiálový editor, tvorba materiálů
Tvorba a použití vlastních materiálů
Rendrování, mapování
Materiály a mapování na příkladech
Základy animace
Zápočtový test
Učební cíle
Cílem je získat teoretické znalosti a praktické dovednosti při vytváření fotorealistických vizualizací studovaných objektů.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
80% účast na cvičení, aktivní práce na cvičení, průběžné zpracování zadaných úkolů
Základní literatura
Jeffrey M. Harper: Autodesk Official Training Guide (EN)
Manuály k Autodesk MAX Design (EN)
Žára,J.,Beneš,B.,Sochor,J.,Felkel,P.: Moderní počítačová grafika, ComputerPress 2004, ISBN 80-251-0454-0 (CS)
Manuály k Autodesk MAX Design (EN)
Žára,J.,Beneš,B.,Sochor,J.,Felkel,P.: Moderní počítačová grafika, ComputerPress 2004, ISBN 80-251-0454-0 (CS)
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení na počítači
26 hod., povinná
Vyučující / Lektor