Detail předmětu
Digitální zobrazování III
FA-VY3Ak. rok: 2017/2018
Předmět uvádí základní informace v oblasti grafických vektorových editorů a jejich využití při architektonickém projektování. Pokrývá základy 3D počítačové grafiky a praktické využití teoretických znalosti při práci ve vektorovém editoru Autocad a Revit Cílem předmětu je zvládnutí postupů, které studentům umožní samostatně zpracovat 3D model studovaného objektu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Práce v počítačových laboratořích, e-learning LMS Moodle (https://www.vutbr.cz/elearning/course/view.php?id=116804)
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Vvytváření sítí, předdefinované sítě
3D tělesa a jejich editace
Vytvoření těles a povrchů z úseček a křivek
Perspektiva, kamery, styl zobrazení, osvětlení scény, použití materiálů
Realistické rendrování
Úvod do aplikace Revit
Kreslení základních objektů dle stylů - stěny, okna dveře
Okenní sestavy, obvodové pláště, schodiště, zábradlí
Střechy, desky, podlaží
Tvorba výkresové dokumentace, popisky, tabulky, řezy, pohledy, vizualizace
Řízená práce na projektu
Zápočtový test
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Žára, J. , Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika, 1998 Computer Press, ISBN 80-7226-049-9 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor