Detail předmětu

Marketing ve stavebnictví

FAST-BV12Ak. rok: 2016/2017

Marketing jako podnikatelská filozofie. Strategický marketing. Analýza trhu, okolí konkurence. SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení. Stanovení cílů podniku. Typové varianty marketingových strategií. Význam trhu. Marketingový mix. Výrobková politika. Distribuční politika. Komunikační politika.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)

Výsledky učení předmětu

Znalost schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Osnovy výuky

1. Úvod do průmyslového marketingu
2. Základní pojmy a principy
3. SWOT analýza českého stavebnictví, definice a příklady využití
4. Tržní prostředí a reprodukční proces
5.-6. Specifikace marketingu pro stavebnictví
7.-8. Strategické rozhodovací procesy, strategické postupy uplatňované ve firemní praxi
9.-10. Marketingový výzkum – metody a postupy
11. Marketingově řízené firmy – východiska a zásady
12. Marketingový audit stavební firmy
13. Uplatňované prvky komunikačního mixu ve stavebnictví

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Jerome Mc. Carthy, William Perreault, Jr.: Basic Marketing - A Global-Managerial Approach. IRWIN, Boston, 1993. ISBN 80-85605-29-5. (EN)
Jerome Mc. Carthy , William Perreault, Jr.: Applications in Basic Marketing. IRWIN, Boston, 1995. ISBN-10: 0072521341. (EN)
Cooper John, Lane Peter: Marketingové plánování. Praha: GRADA Publishing, a.s., 1999. ISBN 80-7169-641-2. (CS)
Horáková Helena: Strategický marketing. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2000. ISBN 80-7169-996-9. (CS)
Kotler, Philip: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. (CS)
Kotler Philip: Marketing a management. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2001. ISBN 80-247-0016-6. (CS)
Pleskač Jiří, Soukup Leoš: Marketing ve stavebnictví. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2001. ISBN 80-247-0052-2. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-P-E-SI bakalářský

    obor E , 4. ročník, letní semestr, povinný

  • Program B-P-C-SI bakalářský

    obor E , 4. ročník, letní semestr, povinný

  • Program B-K-C-SI bakalářský

    obor E , 4. ročník, letní semestr, povinný
    obor N , 4. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor