Detail předmětu

Angličtina pro chemiky III

FCH-BCV_A3Ak. rok: 2016/2017

Nácvik samostatné ústní prezentace odborného textu dle vlastního výběru, zvládnutí organickéh názvosloví,prohloubní schopnosti verbalizovat matematické údaje a grafy, zvládnutí terminologie a frazeologie k tématům chemie životního prostředí, fyzikální chemie, chemického inženýrství. Schopnost odvozování nových výrazů pomocí předpon a přípon, Rozvoj všech dovedností s cílem zvládnutí zkoušky na úropvni B1.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

1

Nabízen zahradničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Odpovídající slovní zásoba obecného, ale zejména odborného jayzyka, gramatika na úrovni pre-intermediate, rozvoj dovednosti čtení, psaní, poslechu a mluvení na úrovni A2, vedoucí ke zvládnutí jazyka na úrovni B1.

Prerekvizity

Angličtina obecná na úrovni A2. Zvládnutí předmětů Angličtina pro chemiky 1 a 2

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka předmětu je realizována formou: Cvičení jazykové - 2 vyučovací hodiny týdně. Vyučujícím a studentům je k dispozici e-learningový systém LMS Moodle.

Způsob a kritéria hodnocení

Testy v průběhu semestru,každý student během semestru přednese krátkou prezentaci na zvolené odborné téma. Hodnocení docházky, písemný zápočtový test na konci semestru. Pro získání zápočtu je potřeba splnit následující:
účast ve výuce (povoleny jsou dvě absence), napsání dílčích testů ve výuce, aktivní práce ve výuce, přinesení
tištěného materiálu do výuky, napsání zápočtového testu na 75% (minimální úspěšnot u každé položky je 50%), přednesení prezentace na odborné téma.
Nutnou podmínkou je získání zápočtu z Angličtiny pro chemiky II.

Osnovy výuky

1. týden- Lekce 1 Ústní prezentace - Zásady správné prezentace. Rozvržení prezentace, nácvik užitečných frází a obratů. vztahujícím se k jednotlivým částem prezentace. Správné použití nonverbálních prvků a vizuální ch pomůcek. Popis složitějších grafů a obrázků. . Gramatika: čas budoucí průběhový a jeho použití. Zdvořilý způsob nabídky. Odpovídající cvičení.
2. týden – Lekce 2- Ústní prezentace –ukázky správných a nesprávných prezentací, analýza nejčastějších chyb. Nácvik úvodu prezentace, příprava témat pro vlastní prezentace.
3. týden- Lekce 2 - Fyzikální chemie II – rychlost chemických reakcí, řády reakcí,:prohloubení odborné slovní zásoby, popis dalších pojmů týkající se daného oboru. Rozvoj čtení, a to jak s důrazem na celkové porozumění, tak s cílem získání konkrétní informace. Rozvoj psaných a mluvených dovedností formou kladení otázek a odpovědí na ně. Popis reakce založený na sledování autentické video nahrávky, slovní zásoba . Gramatika: vyjádření prime a nepřímé úměry , gerundium .
4..týden- Lekce3 - Chemie životního prostředí . Zvládnutí odborné terminologie vztahující se k jednotlivým složkám životního prostředí a jejich znečištění, odpadů a nakládání s odpady, trvale udržitelný rozvoj. Rozvoj dovedností číst, psát, mluvit a poslouchat tak, aby student byl schopen vytvářet definice jednotlivých pojmů (konkrétně přírodovědných oborů) a popsat rozdíly mezi nimi. Gramatika: předložkové vazby, Porozumění autentické video nahrávce a její reprodukce. Konverzace na téma ochrana životního prostředí.Gramatika: Věty vedlejší vyjadřující příčinu a důvod.
5. týden – Lekce 3 - Chemie životního prostředí. Tematický poslech a ústní reprodukce poslechových částí. Environméntální test, řízená diskuse na téma životní prostředí.

6. týden – Lekce 4- Tvoření slov odvozováním, slovosled anglické věty. Přehled nejčastějších anglických předpon a přípon. Tvorba slov: Rozvoj autonomie v učení na základě samostatné analýzy morfému a odvozování dalších slov pomocí znalosti přepon a přípon. Větné členy., cvičení zaměřená na tvoření slov se stejným základem, porozumění významu slova bez použití slovníku. Pravidlo SVOMPT
7. týden – Lekce 4- Čtení odborných textů vztahujících se k jednotlivým specializacím studentů. Analýy jednotlivých morfémů v odborném textu s cílem porozumění odbornému textu.
8. týden- Lekce 5 Chemical Engineering. Chemické inženýrství v každodenním životě. Definice oboru a popis jeho historie, rozvoj čtení a psaní. Schopnost ústního kladení otázek a jejich odpovědí založená na precisním zvládnutí odborné terminologie a výslovnosti. Prohlubování autonomie učení formou vlastní tvorby slovníku a frazeologie.

9. týden – Lekce 6 - Přenos tepla –slovní zásoba, čtení a porozumění textům popisujících jednotlivé mechanism přenosu tepla, zákony termodynamiky. Tematické poslechy “Conduction, convection, radiation”. Doplnění tabulky. Řízený písemný a ústní popis jednotlivých mechanismů přenosu a popsání rozdílů mezi nimi.

10. týden – Lekce 7 - Nanotechnologie - slovní zásoba k textům na téma nanotechnologie, nanomedicína, nanorobotizace atd. Tematický poslech “Nanotechnology”, Nanomedicine! a na něj navazující písemný a ústní popis daných témat. Řízená diskuze na daná témata. Poroumění složitějším odborným výrazům. Gramatika: počitatelná a nepočitatelná podstatná jména, budoucí čas.
11 . týden – Lekce 8 – Compositní materiály . Slovní zásoba k tématům Definice kompozitů, historie, použití, klasifikace kompozitů, matrice., četba odborn

Učební cíle

Odpovídající slovní zásoba obecného, ale zejména odborného jayzyka, gramatika na úrovni pre-intermediate, rozvoj dovednosti čtení, psaní, poslechu a mluvení na úrovni A2, vedoucí ke zvládnutí jazyka na úrovni B1.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na seminářích se sledovanou docházkou. Studenti kombinované a distanční formy mají výuku o sobotách a mohou navštěvovat konzultace. Během semestru student úspěšně zvládne alsespoň jednu PP prezentaci na zvolené téma. Omluvenou absenci na semináři lze kompenzovat účastí v náhradní hodině nebo dodáním prezentace na téma probrané v zameškané hodině.

Základní literatura

Clemensová, G., Fišerová, L. English for Chemists 3 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BKCP_CHCHT bakalářský

    obor BKCO_CHTOZP , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_CHCHT bakalářský

    obor BPCO_CHTOZP , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    obor BPCO_CHMN , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    obor BPCO_CHM , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BKCP_CHCHT bakalářský

    obor BKCO_CHM , 2. ročník, zimní semestr, povinný
    obor BKCO_SCH , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_CHCHT bakalářský

    obor BPCO_SCH , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_CHTP bakalářský

    obor BPCO_BT , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BKCP_CHTP bakalářský

    obor BKCO_BT , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BPCP_CHTP bakalářský

    obor BPCO_CHP , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program BKCP_CHTP bakalářský

    obor BKCO_PCH , 2. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program NPCP_CHM_INT magisterský navazující

    obor NPCO_CHM , 1. ročník, zimní semestr, povinný

  • Program CKCP_CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)

    obor CKCO_CZV , 1. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor