Detail předmětu

Grafická uživatelská rozhraní v Javě

FIT-GJAAk. rok: 2013/2014

Vývoj programovacího jazyka Java, virtuální stroj, základy objektově orientovaného jazyka Java, druhy aplikací v Javě (samostatná aplikace/applet/servlet), základní knihovny (java.lang, java.io, java.util), knihovna java.awt (Abstract Window Toolkit), mechanismus událostí v Javě, mechanismy práce s obrazem a zvukem, tvorba aplikací, tvorba appletů, knihovny javax.swing, tvorba JavaBeans, nástroje pro programování GUI, webové aplikace, Java Enterprise, Hibernate, Spring, Java Server Pages, Java Server Faces, Google Web Toolkit, Android.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Výsledky učení předmětu

Studenti se seznámí s principy jazyka Java. Naučí se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámí se i s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučí se též odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Studenti se zdokonalí v používání programovacího jazyka Java, v práci v týmech a v přípravě projektové dokumentace.

Prerekvizity

Nejsou žádné prerekvizity.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka předmětu je realizována formou: Přednáška - 2 vyučovací hodiny týdně, Projekty - 1 vyučovací hodina týdně.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.

Osnovy výuky

Osnova přednášek:
  1. Úvod do jazyka Java. Virtuální stroj.
  2. Základy objektově orientovaného jazyka Java.
  3. Základní knihovny (java.lang, java.io, java.util).
  4. Výjimky a práce s vlákny v Javě.
  5. Grafické elementy knihovny Swing.
  6. Tvorba aplikací.
  7. Půlsemestrální zkouška.
  8. Java pro Android.
  9. Servlety a Java Server Pages.
  10. Knihovna Spring.
  11. Hibernate a Java Server Faces.
  12. Google Web Toolkit.
  13. Testování v Javě, Ant, Maven. Nasazování aplikací.

Osnova ostatní - projekty, práce:
  1. Individuální projekt na tvorbu grafické desktopové aplikace.
  2. Týmový projekt na webovou, nebo mobilní aplikaci.

Učební cíle

Seznámit se s principy jazyka Java. Naučit se způsobům tvorby aplikací v jazyce Java. Seznámit se s metodami užívání standardních knihoven a přípravků pro tvorbu aplikací. Naučit se odlišnostem programování v jazyce Java a v tradičních programovacích jazycích.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

 Půlsemestrální test, individuální a týmový projekt.

Doporučená literatura

Deitel, H.M., Deitel, P.J.: Java - How to program, ISBN 0-13-632589-0, Prentice Hall, 1997.
Niemeyer, P., Peck, J.: Exploring Java (2nd ed.), ISBN 1-56592-271-9, O'Reilly & Associates, 1997.
Flanagan, D.: Programování v jazyce Java (První vydání), ISBN: 80-85896-78-8, Computer Press 1997
Eckel, B.: Myslíme v Jazyku Java, ISBN 80-247-9010-6, Grada 2001

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-MGR-2 magisterský navazující

    obor MBS , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MBI , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MIS , libovolný ročník, letní semestr, povinně volitelný
    obor MIN , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MMI , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MMM , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MGM , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MPV , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MSK , libovolný ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Vývoj programovacího jazyka Java. Virtuální stroj.
  2. Základy objektově orientovaného jazyka Java. Druhy aplikací v Javě (samostatná aplikace/applet/servlet).
  3. Základní knihovny (java.lang, java.io, java.util).
  4. Knihovna java.awt (Abstract Window Toolkit).
  5. Mechanismus událostí v Javě.
  6. Mechanismy práce s obrazem a zvukem.
  7. Tvorba aplikací.
  8. Tvorba appletů.
  9. Knihovny javax.swing.
  10. Tvorba JavaBeans.
  11. Nástroje pro programování GUI.
  12. Síťové služby (java.net).
  13. Tvorba síťových aplikací.

Projekt

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor