Detail předmětu

Hodnotový management

FP-RhmPAk. rok: 2013/2014

Hodnotový management je nástrojem řízení přípravy a provádění inovací. Je tvořen aplikačními disciplínami hodnotového inženýrství (hodnotová analýza, inverzní hodnotová analýza, hodnotové projektování a výrobková strategie), manažerskými činnostmi a manažerským chováním.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Student bude po absolvování studia umět:základy efektivního metodického postupu analýzy, funkčního přístupu a modelování, navrhování a hodnocení nových řešení technických i manažerských problémů.

Prerekvizity

Základy organizace a manažerských funkcí podniku, pochopení důležitosti zákazníka v tržním hospodářství,

Korekvizity

Nejsou aplikovány.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Přednášky mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny, problémů a jejich vzorových řešení.
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení zápočtu je požadováno splnění následujících podmínek:
1. Aktivní účast na cvičeních bude kontrolována a hodnocena učitelem – max. 100 bodů.
2. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
3. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
4. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.

Osnovy výuky

Osnovy typu výuky (česky):
Základní tématická náplň přednášek je následující:
- Podstata hodnotového přístupu.
- Hodnota pro zákazníka.
- Funkce a jejich hodnocení.
- Hodnotová analýza.
- Inverzní hodnotová analýza.
- Hodnotové projektování.
- Výrobková strategie.
- Hodnotový management jako nástroj rozhodování manažerů.
- Hodnotový management v Evropě a ve světě.

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).

Učební cíle

Prezentovat teoretické základy hodnotového přístupu a metody jeho praktického uplatňování při zvyšování prosperity firmy prostřednictvím maximalizace hodnoty pro zákazníka.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech. V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.

Základní literatura

1.VLČEK, R. Hodnotový management. Praha: Management Press, 1992. (CS)
DOSTÁL, V., LOUBAL, J., BARTES, F. Hodnotové inženýrství. Cesta k dosažení komerčně úspěšného výrobku.2.vyd. Ostrava: Key Publishing, 2011. 379 s. ISBN 978-80-7418-106-1. (CS)

Doporučená literatura

2.VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80 – 7261 – 068 – 6. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR magisterský navazující

    obor MGR-ŘEP , 1. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň přednášek je následující:
- Podstata hodnotového přístupu.
- Hodnota pro zákazníka.
- Funkce a jejich hodnocení.
- Hodnotová analýza.
- Inverzní hodnotová analýza.
- Hodnotové projektování.
- Výrobková strategie.
- Hodnotový management jako nástroj rozhodování manažerů.
- Hodnotový management v Evropě a ve světě.

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor