Detail předmětu

Oborový ateliér IV - Sochařství 1 - zimní

FaVU-B4S1-ZAk. rok: 2013/2014

Program oboru sochařství I je zaměřen na figurativní tvorbu. Figura je chápána jako základ další i zcela abstraktní sochařské tvorby. Velký důraz je kladen na propojení digitálního a klasického sochařství. Vzhledem k tomu, že jde o zcela nové technologie, je výukový program zaměřený také tímto směrem a probíhá souběžně i propojeně s výukou klasických sochařských postupů.
Studium je zaměřené na klasické sochařské disciplíny: portrét, figura, reliéf, drobná plastika, monumentální sochařství, s důrazem na materiály od tradičních po nová média.
Během bakalářského programu jsou studenti vedeni od studií figury podle živého modelu, spolupráci s architekty, k volné práci na vlastní téma.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Zkušenost z realizace bakalářského projektu.

Prerekvizity

Schopnost pojednat samostatně zadaný ateliérový úkol.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

Studenti si volí zadání sami s ohledem na svou bakalářskou práci.
Protože je ateliér zaměřený na propojení nejnovějších 3D technologií s technologiemi tradičními, prochází všichni studenti i výukovým kurzem 3D modelování a seznámením s procesem 3D skenování a 3D tisku. Studenti tedy využívají většinu technologií, které fakulta nabízí. Jak klasické pro zpracování různých materiálů, tak profesionální produkční a postprodukční software nezbytný pro digitální prostorovou tvorbu, progresivní modelování a virtuální simulace prostoru, rapid prototyping nebo víceosé frézy, případně videostřižny, zvukové studio a další.

Učební cíle

Naučit se využívat vlastní umělecký potenciál.
Důraz je kladen více na výsledek než na proces. V průběhu studia se každý student minimálně jednou zúčastní ateliérové sochařské soutěže na řešení konkrétní sochy do konkrétního prostoru.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Základní literatura

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AS1 , 4. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.