Detail předmětu

Oborový ateliér IV - Multimédia - letní

FaVU-B4MU-LAk. rok: 2013/2014

Ateliérový předmět multimedia patří k oboru "nových médií" a reprezentuje výtvarné umělecké specializace, které pro záznam, zpracování, přenos, uchovávání a zprostředkovávání obrazového a zvukového materiálu používají především vlastní tělo, fotografii, video, počítače a další, zejména elektronická média v analogové nebo v současnosti stále více v digitální podobě. Výuka zahrnuje formy výtvarného umění, často procesuálního charakteru (jako je např. performance nebo multimediální instalace a pod.), zaměřené přímo na tvůrčí čin, který je interdisciplinárním projevem v čase a prostoru a klade důraz i na čas investovaný obecenstvem. A kromě toho samozřejmě zvuk, video a jiný typ dat, které ve svém záběru směřují od hudební nebo filmové kompozice k vytváření interaktivních prostředí, jak ve formě konkrétních prostorových řešení instalací, tak ve virtuálně-digitální podobě počítačových aplikací, do nichž může divák přímo vstupovat, zasahovat a měnit je. Ve vztahu dílo-prostředí tedy klade důraz na výtvarné výrazové formy mixmediální prezentace. Oblastí širokých možností pro experimentování je práce ve veřejném prostředí internetové sítě. Nejnovější nástroje, jako je streamování, digitální modelování 3D nebo třeba VRML dávají možnost stát se součástí otevřeného kreativního prostoru a směřují k formování nového uměleckého výrazu na pozadí informačních technologií.
Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace. Zároveň předloží ke schválení projekt svého magisterského studia.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

10

Výsledky učení předmětu

Zkušenost z realizace bakalářského projektu.

Prerekvizity

Schopnost najít a realizovat pro bakalářskou zkoušku vhodný ateliérový úkol.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Státní bakalářská zkouška.

Osnovy výuky

Předpokládané využití většiny technologií, které fakulta nabízí, jako profesionální produkční a postprodukční software mnoha typů, videostřižny, zvukové studio, 3D tiskárny a 3D skenery a další.
Realizace bakalářského projektu k veřejné prezentaci na výstavě, bakalářská zkouška a postupový projekt.
Bakalářská zkouška a postupový projekt.

Učební cíle

Využívat především nejnovější integrované technologie, telekomunikační systémy, robotiku a počítače včetně rapid prototypingu, 3D trackingu, vícenásobných prostředí, aktivních prvků a technik k formování nového uměleckého výrazu. Zvyšovat připravenost studentů realizovat prezentace v co nejkomplexnější multimediální nebo mixmediální formě jako jsou např. hyperstruktury encyklopedických formátů, interaktivní instalace a environmenty, do nichž může divák přímo vstoupit, zasahovat a svou participací měnit jejich charakter a výslední výraz.
Osvojit si principy používání technologii studovaného oboru a využívat vlastní umělecký potenciál.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu „Studia digitálního sochařství a nových médií“ (CZ.1.07/2.2.00/28.0278).

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AMU , 4. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

130 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.