Detail předmětu

Strategický marketing

FP-FsmPAk. rok: 2011/2012

Program je zaměřen na rozvoj strategického myšlení a marketingové dovednosti studentů, jakož i na objasnění znalosti vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení a finančním dopadem těchto rozhodnutí. Výuka proběhne formou simulace trhu za využití špičkové simulační hry The Global Market Place.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií, jakož i s provázaností jednotlivých manažerských oblastí a jejich dopadem do fremní strategie.

Prerekvizity

Schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Jde o špičkový simulační program, výuka probíhá e-learningovou formou, založenou na týmové spolupráci, rozhodnutí se provádí v jednotlivých "kvartálech", po každém kvartále získávají týmy studentů cennou zpětnou vazbu o výkonnosti jejich virtuálníf firmy.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou pracovat v soupeřících týmech. hodnocení proběhně několika způsoby - základní bude výsledek dle BSC, dále hodnocení psaného assignmentu - business plánu a písemného testu.

Osnovy výuky

Úvod do simulace, seznámení s principy simulace a hodnocením předmětu
Tvorba týmů, analýza vstupních informací o trhu a zákaznících
Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu
Hodnocení

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti o uplatnění marketingových přístupů k řízení firem, s důrazem na oblast strategického marketingu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výuky probíhá průběžně v jednotlivých kvartálech - studenti dostávají velmi obsažnou zpětnou vazbu o svých průběžných výsledcích po každém kvartále.

Základní literatura

ZAMAZALOVÁ,M.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4 (CS)
HORÁKOVÁ,H.: Strategický marketing. Praha, Grada 2003, ISBN 80-247-0447-1 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR magisterský navazující

    obor MGR-UFRP , 2. ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor