Detail předmětu

Informace o konkurenci

FP-KikPAk. rok: 2011/2012

Předmět je zaměřen na problematiku získávání informací o konkurenci legální a eticky vhodnou cestou. Důraz je kladen na osvojení postupů při analýze získané informace jako základního postupu získání přidané hodnoty tvořící novou znalost o konkurenčním subjektu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístupy získávání informací o konkurenční firmě

Prerekvizity

Znalost základů organizace a manažerských funkcí podniku, základy práce na PC a znalost práce s Internetem.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Požadavky k udělení zápočtu: znalost probrané látky a její praktické aplikace.

Osnovy výuky

Základní tematická náplň přednášek je následující:
- Úvod, ofenzivní pojetí KBF. Filozofie ofenzivního pojetí KBF. Základní principy úspěšného vedení boje.
- Strategický význam informace v KB. Pojetí informace v KB
- Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
- Zdroje, způsoby získávání a analýza informací
- Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
- Základy šifrování
- Utajení činnosti
- Dezinformace v KB
- Specifický informační systém firmy (Spefis)
- Organizační struktura Spefisu
- Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
- Obecné a specifické požadavky na personální zajištěni Spefisu.

Učební cíle

Umožnit studentům pochopit problematiku informačních systémů potřebných k získávání informací o konkurenci a vybavit studenty znalostmi pro legální získávání informací o konkurenci.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.

Doporučená literatura

FULD, LEONARD, M. The New Competitor Intelligence. New York: 2005. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-EP , 3. ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň přednášek je následující:
1. Strategický význam informace pro konkurenceschopnost firmy. Definice Competitive Intelligence.
2. Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
3. Zdroje informací
4. Způsoby získávání informací
5. Analýza informací
6. Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
7. Utajení činnosti
8. Dezinformace v KB
9. Specifický informační systém firmy (Spefis, CIC, CII)
10. Organizační struktura Spefisu
11. Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
12. Obecné a specifické požadavky na personální zajištění Spefisu.