Detail předmětu

Úloha informací v komunikaci podniku

FP-UIKPAk. rok: 2011/2012

Předmět poskytuje znalosti zejména o koncepci podniku jako sociálního a kulturního systému. Pojednává také o komunikačním systému společnosti a podniku, komunikačním procesu a jeho prvcích. Zdůrazňuje význam informací v podnikové komunikaci a vysvětluje způsoby jejich získávání a využití zejména v interní a externí marketingové komunikaci.Seminární složka předmětu je zaměřená na získání dovednosti provést komunikační audit organizace a navrhnout zlepšení marketingové komunikace podniku v souladu s nejnovějším trendem - integrované marketingové komunikace.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti získají ucelené znalosti o interní a externí komunikaci podniku.Budou schopni vysvětlit význam informací, způsoby jejich získávání a využití v marketingové komunikaci podniku.Získají dovednost provést analýzu komunikace podniku, vymezit cílové skupiny vnitřní a externí komunikace a navrhnout efektivní integrovanou marketingovou komunikaci.

Prerekvizity

Před studiem daného předmětu studenti musí mít následující znalosti:
- základy organizace a manažerských funkcí a prvků
- základy sociální komunikace

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Pro udělení zápočtu je nutné plnit dílčí aktivity, za které může získat celkem 100 bodů. Podrobnosti o aktivitách (viz v Aktualitach predmetu v Intranetu FP) - dokument Požadavky k ukončení předmětu
Minimální počet bodů pro získání zápočtu je 50 bodů.
Požadavky ke zkoušce: znalost probrané látky na prednáškách a cvičeních a její praktická aplikace.
Zkouška je písemná. Výsledek zkoušky je průměrem bodů získaných ve cvičeních a bodů písemné zkoušky.

Osnovy výuky

Koncepce podniku - sociální a kulturní systém.
Prvky sociální komunikace. Komunikační proces. Komunikační situace.
Komunikační systém společnosti. Formalizace komunikace.Technika jako prostředek komunikace.
Podniková komunikace. Vnitřní a vnější komunikace. Marketing versus externí a interní komunikace. Cílové skupiny komunikace.
Význam informací v podnikové komunikaci a způsoby jejích získávání.
Marketingový výzkum- proces získávání informací.
Komunikace prostřednictvím prostředníka. Telefonování. Komunikace s médii. Komunikace pomoci špičkové techniky.
Písemná komunikace. Firemní dokumenty. Administrativa.Stylistická a formální úprava písemnosti podle norem ČR a EU.
Komunikační image podniku role manažera při její tvorbě.
Komunikační bariéry. Komunikační audit podniku.
Komunikační kanály a komunikační média.
Sociální normy a komunikace, projev dynamiky společenských hodnot ve vztahu k morálním i legálním normám.

Učební cíle

Hlavním cílem předmětu je poskytnout studentům teoretické znalosti a jejich praktickou aplikaci v interní a externí komunikaci podniku.Bližší pozornost je věnována problematice efektivnosti a vhodnosti využívání informací při marketingové komunikaci podniku v celé její komplexnosti.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech,test.Pokud tato podmínka nebude splněna, potom cvičící může v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku.

Základní literatura

PALMER, S., WEAVER, M.Úloha informací v manažerském rozhodování. Praha: Grada Publishing 2000, str.166, ISBN 80-7169-940-3 (CS)
KOTLER, P. Marketing management.Praha: Grada Publishing 1998, str.710, ISBN 80-7169-600-5 (CS)
SMITH, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press 2000, str. 518, ISBN 80-7226-252-1 (CS)

Doporučená literatura

FORET, M. Jak komunikovat se zákazníkem. Praha: Computer Press 2000, str.200, ISBN 80-7226-301-3 (CS)
HONEY, P. Tváří v tvář: průvodce úspěšnou komunikaci. Praha: Grada Publishing 1997, str.184, ISBN 80-7169-445-2 (CS)
STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na internetu.Praha: Grada Publishing 2000, str.247., ISBN 80-7169-957-8 (CS)
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing 2003, str.122, ISBN 80-247-0557-5 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-MIn bakalářský

    obor BAK-MIn , 3. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Koncepce podniku - sociální a kulturní systém.
Prvky sociální komunikace. Komunikační proces. Komunikační situace.
Komunikační systém společnosti. Formalizace komunikace.Technika jako prostředek komunikace.
Podniková komunikace. Vnitřní a vnější komunikace. Marketing versus externí a interní komunikace. Cílové skupiny komunikace.
Význam informací v podnikové komunikaci a způsoby jejích získávání.
Marketingový výzkum- proces získávání indormací.
Komunikace prostřednictvím prostředníka. Telefonování. Komunikace s médii. Komunikace pomoci špičkové techniky.
Písemná komunikace. Firemní dokumenty. Administrativa.Stylistická a formální úprava písemnosti podle norem ČR a EU.
Komunikační image podniku a role manažera při její tvorbě.
Komunikační bariéry. Komunikační audit podniku.
Komunikační kanály a komunikační média.
Sociální normy a komunikace, projev dynamiky společenských hodnot ve vztahu k morálním a legálním normám.

Seminář

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Koncepce podniku - sociální a kulturní systém.
Prvky sociální komunikace. Komunikační proces. Komunikační situace.
Komunikační systém společnosti. Formalizace komunikace.Technika jako prostředek komunikace.
Podniková komunikace. Vnitřní a vnější komunikace. Marketing versus externí a interní komunikace. Cílové skupiny komunikace.
Význam informací v podnikové komunikaci a způsoby jejích získávání.
Marketingový výzkum- proces získávání indormací.
Komunikace prostřednictvím prostředníka. Telefonování. Komunikace s médii. Komunikace pomoci špičkové techniky.
Písemná komunikace. Firemní dokumenty. Administrativa.Stylistická a formální úprava písemnosti podle norem ČR a EU.
Komunikační image podniku a role manažera při její tvorbě.
Komunikační bariéry. Komunikační audit podniku.
Komunikační kanály a komunikační média.
Sociální normy a komunikace, projev dynamiky společenských hodnot ve vztahu k morálním a legálním normám.