Detail předmětu

Strategický marketing

FP-IsmarPAk. rok: 2011/2012

Předmět je zaměřen na rozvoj manažerských a marketingových dovedností studentů, jakož i na pochopení vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení a realizovanou firemní strategií. Výuka proběhne formou manažerské simulace - využitím špičkové simulační hry The Global Market Place.
Cílem předmětu je:
- procvičení praktických schopností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech),
- procvičení a rozvoj schopností využívat informace pro tvorbu a realizaci marketingové strategie v globálním měřítku,
- seznámit studenty se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do dalších oblastí podnikového managementu.
- cílem je rovněž ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky.
- dílčím cílem je pak procvičení uživatelských návyků při práci s počítači a aplikačním softwarem.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií

Prerekvizity

Schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka probíhá e-learningovou formou, založenou na týmové spolupráci.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou pracovat v soupeřících týmech. hodnocení proběhně několika způsoby - základní bude výsledek dle BSC, dále hodnocení psaného assignmentu - business plánu a písemného testu.

Osnovy výuky

Úvod do simulace, seznámení s principy simulace a hodnocením předmětu
Tvorba týmů, analýza vstupních informací o trhu a zákaznících
Návrh marketingové strategie, její realizace a upřesňování dle vývoje na trhu
Hodnocení

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti o uplatnění marketingových přístupů k řízení firem, s důrazem na oblast strategického marketingu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výuky probíhá průběžně v jednotlivých kvartálech - studenti dostávají velmi obsažnou zpětnou vazbu o svých průběžných výsledcích po každém kvartále.

Základní literatura

ZAMAZALOVÁ, M. Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4. (CS)
JAKUBÍKOVÁ, D.: Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha, Grada 2008, ISNB 978-80-247-2690-8 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-SI magisterský navazující

    obor MGR-IM , 1. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Předmět je koncipovaný do podoby 0 + 2, tj. dvou hodin cvičení bez přednášek. Tyto ovšem budou v nezbytné míře zahrnuty do výuky - zejména před zahájením semestru pro seznámení s principem simulace, a pak ad hoc v jeho průběhu (min. závěrečná přednáška se zpětnou vazbou pro studenty).