Detail předmětu

Společenský styk a rétorika

FP-ssrPAk. rok: 2011/2012

Společenský styk a rétorika nabízí základní informace a dovednosti z oblasti etikety, kultury projevu v osobní či písemné formě.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístup k prezentacím. Osvojí si základní dovednosti veřejné vystupování.
Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.

Prerekvizity

Znalost nástroje managementu, teorie chování firmy, teorie chování spotřebitelů, mezinárodní obchodní zvyklosti.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet
1. Účast na cvičeních
2. Splnění úkolu a odevzdání písemné zprávy v požadovaném rozsahu a formě.
Student musí prokázat, že je schopen použít teoretické vědomosti v praxi.

Osnovy výuky

Rétorika pro manažery
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky

Učební cíle

Globalizace ekonomiky přináší nové výzvy.Znalost rétoriky a společenského styku je konkurenční výhodou pro naše absolventy na trhu práce. Případové studie, které jsou součástí cvičení by mohly pomoci při řešení praktických dilemat v komunikaci.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Prezentace samostatné práce před ostatními studenty na cvičeních

Základní literatura

KOHOUT, J.: Rétorika, Praha 1995, 159 str. ISBN 80-85943-54-9 (CS)
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-EPM , 2. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor