Detail předmětu

Marketing

FIT-MARAk. rok: 2010/2011

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Tento předmět bude rozvíjet znalosti a dovednosti potřebné pro pochopení místa a významu marketingu pro řízení firem jako celku. Půjde zde zejména o pochopení důležitosti zákazníka (poznání jeho potřeb a přání, způsobu rozhodování, faktorů, ovlivňujících jeho nákupní chování...), o seznámení se s metodami analýz jejich potřeb a očekávání, o objasnění principů využití nástrojů marketingového řízení pro zajištění dlouhodobého firemního rozvoje.

Prerekvizity

Předpokládá se znalost ekonomických a manažerských kategorií a pojmů.

Způsob a kritéria hodnocení

Výuka není kontrolována.

Osnovy výuky

  1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
  2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
  3. Segmentace zákazníků
  4. Nástroje marketingového řízení
  5. Marketingový výzkum
  6. Marketingová strategie
  7. Soudobé směry v marketingu

Učební cíle

Cílem předmětu je poskytnout studentům znalosti z oblasti marketingu a vést je k pochopení možných způsobů využití marketingových principů při řízení odborných činností/ útvarů ve firmě.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast studentů na výuce se řídí platnými vymezeními studijního řádu.

Základní literatura

  • KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4
  • MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-MGR-2 magisterský navazující

    obor MBS , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MBI , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MIS , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MIN , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MMM , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MGM , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MPV , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MSK , libovolný ročník, letní semestr, volitelný
    obor MMI , 1. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení
  2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu
  3. Segmentace zákazníků
  4. Nástroje marketingového řízení
  5. Marketingový výzkum
  6. Marketingová strategie
  7. Soudobé směry v marketingu

Cvičení odborného základu

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor